فرهنگ

سالون جدید مطالعه آرشیف ملی افتتاح شد

کابل باختر8 جوزا
عبدالباری جهانی وزیراطلاعات وفرهنگ امروز سالون مطالعه محققان آرشیف ملی را افتتاح کرد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: سالون مطالعه محققان آرشیف ملی به مصرف موسسه تیکا ترکیه تجهیزو آماده استفاده محققان شده است .
درمحفل که به این مناسبت درآرشیف ملی برگزارشده بود ، وزیراطلاعات وفرهنگ دررابطه به مناسبات نیک و دوستانه میان افغانستان و ترکیه صحبت کرده و با قدردانی ازهمکاری های ترکیه ، گفت که آن کشوردربخش های مختلف بخصوص بخش فرهنگی با افغانستان همواره همکاری کرده و اکنون نیز ما شاهد یک کمک دیگر ترکیه درقسمت تجهیز سالون مطالعه محققان آرشیف ملی میباشم .
دراین محفل معصومه نظری رییس آرشیف ملی با قدردانی ازهمکاری موسسه تیکا گفت که این موسسه برعلاوه ترمیم تعمیرو سالون مطالعه آرشیف ملی ، سالون مطالعه را با شلف های کتاب ، کمپیوتر ها ، پرنتر، اسکنر، پروجکتور میزو چوکی و سایر وسایل ضروی که میباشد ، تجهیز کرده است .
وی افزود که ازسالون مطالعه محققان آرشیف ملی دریک وقت میتواند 20 محقق استفاده کند و به تحقیق بپردازند.
همینگونه سلیمان شاهین رییس موسسه تیکا در رابطه به فعالیت های آن موسسه دربخش های مختلف بخصوص بخش فرهنگی درافغانستان ، معلومات داده و خاطرنشان ساخت که تجهیز سالون مطالعه آرشیف ملی آغاز کمک های آن  موسسه با آرشیف ملی میباشد.
وی گفت که درنظردارند که درآینده متخصصان ترکی را به آرشیف ملی و کارکنان آرشیف ملی را بخاطر تبادل تجارب و آموزش به ترکیه دعوت میکنند و ازهمکاری های بیشتر آن موسسه با وزارت اطلاعات وفرهنگ بخصوص با  آرشیف ملی اطمینان داد .
درجریان این محفل وزیر اطلاعات وفرهنگ تقدیر نامه این وزارت را به رییس موسسه تیکا اعطا کرد .
همچنان عبدالباری جهانی وزیراطلاعات وفرهنگ و رییس موسسه تیکا سالون مطالعه محققان آرشیف ملی افتتاح و ازآن دیدن کردند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا