جامعه

بیش از 140 هزار نهال در شهرکابل غرس شده است

کابل/ 14 حمل/ باختر
به سلسله کارزار ملی و سرتاسری نهال شانی در شهرکابل ، از بیستم حوت سال گذشته تا امروز ، بیش از 140 هزار نهال درمناطنق مختلف شهر کابل غرس شده است.
به گزارش آژانس باختر: شیرشاه امیری رییس سرسبزی شاروالی کابل گفت که به خاطر اهمیت و ایجاد فضای سبز، در سطح شهر؛ راهکارها و روش های موثر، روی دست است.
شاروالی کابل حدود 400 هزار نهال را به منظور گسترش و ارزش فضای سبز و ایجاد محیط سالم شهری، آمادۀ غرس کرده است  و برای حفاظت و آبیاری نهال‌ها و درخت ها در شهر، از جمله برنامه های متعدد یکی هم ایجاد سیستم آبیاری قطره یی است  که کار آن از سال گذشته تا حال جریان دارد.
رییس سرسبزی شاروالی کابل افزود که مطابق به چارچوب طراحی شهری، شاروالی کابل همچنان طرحی و دیزاین جدید پارک ها و ساحات سبز و شناسایی ساحاتی که قابل سبز شدن است، نیزانجام شده است.
وی افزود که  در سال پیشرو بسیاری از پارک ها و ساحات سبز سطح شهر، نو سازی و بهسازی می شود از جمله ساخت پارک نوروز،‌ پارک سینما پامیر، پارک باغ کابل، که در عقب باغ و حش کابل به شکل اساسی و معیاری ساخته می شود، است.
اوگفت که شاروالی‌کابل در این فصل، آمادگی های لازم برای غرس 400 هزار اصله نهال مختلف در نواحی مختلف شهر کابل روی دست دارد که ازاین جمله  140 هزار اصله آن غرس شده است. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا