امنیت

وزارت امور داخله: مسئله امنیت چالش در برابر انتخابات نخواهد بود

کابل باختر/ 21/ جدی
سخنگوی وزارت امور داخله امروز در یک نشست خبری گفت، مسئله امنیت نمیتواند یک چالش در برابر انتخابات باشد .
به گزارش آژانس باختر ، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امورداخله پیرامون طرح امنیتی انتخابات سال آینده که امروز رسماً از سوی آن وزارت به کمیسیون مستقل انتخابات سپرده شد معلومات داد.
او گفت، از مجموع شش هزار و ششصد و چهل وپنج مرکز رای دهی درکشورکه ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات برای نیروهای امنیتی افغانستان معلومات داده شد، در شش هزار و چهارصد وسی و یک مرکز امنیت به گونه کامل تامین است. این کمیت نودوسه اعشاریه نه فیصد تمام
مراکز رای دهی را درکشور تشکیل میدهد درحالیکه چهارصدو چهارده مرکز رای دهی درکشور درانتخابات پیشرو غیر فعال خواهد بود که یک فیصدی بسیارپائین مراکز رای دهی را نشان میدهد که نمیتواند برروند برگزاری انتخابات اثر گذار باشد.
صدیقی گفت، پیشرفت های ما نسبت به تامین امنیت انتخابات با وضعیت سال 2009 میلادی قابل مقایسه نیست در انتخابات سال 2009 میلادی (900) مرکز رای دهی به دلایل امنیتی غیر فعال بود.
سخنگوی وزارت امورداخله اضافه داشت که ما براهداف تعیین شده خود رسیده ایم درجریان شش ماه گذشته تهدید های که متوجه مراکز رای دهی بود از میان برداشته شده و این تهدید به سطح پائین آن آورده شده است که نمیتواند به حیث یک چالش بزرگ درانتخابات پیشرو تبارز کند.
با وجود آنکه سخنگوی وزارت امورداخله غیر فعال بودن 414 مرکز رای دهی را بر روند انتخابات بی تاثیر خواند گفت، تلاش میکنیم تا سه ماه آینده این تهدید ها نیز از میان برداشته شود.
وی از انجام عملیات های تصفیوی دربخش های ازکشور چون نورستان ، کنر ، بدخشان ، فاریاب و جاهای دیگر یادکرد که با سطح بلند تهدید های امنیتی مواجه بودند مگر اکنون این تهدید ها از میان برداشته شده است .
صدیقی از نام وزارت های امور داخله ، دفاع ملی و سایر نهادهای امنیتی کشور این اطمینان را به مردم افغانستان داد که هیچ هراسی در پیوند به تامین امنیت انتخابات نداشته باشند زیرا به باور ما مسئله امنیت نمیتواند یک چالش برای انتخابات باشد . همچنان او به کمیسیون انتخابات اطمینان داد که از هر افغان بخاطر تامین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری به کارگرفته خواهد شد تا مردم در سایه امنیت دراین روند ملی شرکت نمایند.
سخنگوی وزارت امورداخله همچنان گفت که امنیت انتخابات ریاست جمهوری به گونه یی مستقلانه از سوی نهادهای امنیتی افغان تامین خواهد شد و نیروهای خارجی درتامین امنیت آن نقش نخواهند داشت.
در همین حال، دگر جنرال مراد علی مراد، قوماندان عمومی نیروهای زمینی اردوی ملی، با اشاره به تلاش های ناکام گروه های هراس افگن در جهت اخلال امنیت انتخابات گفت، اردوی ملی افغانستان، با کسب توانایی ها و قابلیت های بیشتر، توان ناکام سازی اهداف خصمانه دشمنان صلح و ثبات کشور را به دست آورده واین نیروها آماده اند که در همکاری با نیروهای پولیس و سایر نیروهای امنیتی، در زمینه تامین امنیت تمامی مراکز رای دهی و از میان برداشتن چالش های امنیتی انتخابات همکاری نزدیک و همه جانبه نمایند.
همچنان، جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی، با اشاره به افزایش توانمندی نیروهای امنیتی کشور، گفت که اردوی ملی به توانایی خویش در امر تامین امنیت انتخابات باورمند است و به مردم افغانستان نیز اطمینان داده می شود، که نگران امنیت انتخابات نبوده و با اعتماد به نیروهای امنیتی خویش، در انتخابات آینده اشتراک نمایند.
قرار است، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به تاریخ شانزده حمل سال 1393 در کشور برگزار گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا