فرهنگ

نمایشگاه نقاشی ” هنرسخن میگوید ” امروز افتتاح شد

کابل باختر28 سنبله
پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز نمایشگاه نقاشی " هنرسخن میگوید " را درکابل افتتاح کرد.
درمراسمی که به این مناسبت به اشتراک دکتورعباس بصیر مشاوررییس جمهور درامورمنابع طبیعی و محیط زیست، شماری از روسای وزارت اطلاعات وفرهنگ و تعدادی ازهنرمندان، درنگارستان ملی برگزارشد ،  پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دررابطه به نقش وجایگاه هنر و هنرمندان به خصوص هنرنقاشی صحبت کرد و ازهنرمندان که نقاشی های شان دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، به قدردانی یاد کرد.
او خاطرنشان ساخت که تنها هنرمندان هستند که میتوانند لحظات زمان را تشخیص دهند و نقش کنند و ازطریق نقاشی شان پیام های ارزشمند را برای مردم ارائه کنند.
همینگونه صابره رحمانی مسول نگارستان ملی نیزدررابطه به این نمایشگاه معلومات داد و گفت که دراین نمایشگاه 22 اثرنقاشی که توسط محمد امین نادم ، غلام نبی و موسی خان رجا  کارشده ، به نمایش گذاشته شده است.
همینگونه محمد امین نادم به نماینده گی ازهمکارانش ازوزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطرهمکاری درزمینه برگزاری این نمایشگاه به قدردانی یاد کرده و درابطه به آثار نقاشی متذکره معلومات داد .
او گفت که درجمله این آثارنقاشی دو تابلونقاشی تصاویرولامیرپوتین رییس جمهورروسیه و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا نیز شامل میباشد که درحال دست دادن با یک دیگر هستند.
نادم افزود که این تصاویرهرکدام به سایز12 مترمربع نقاشی شده ودرپایان این نمایشگاه به سفارت های ایالات متحد امریکا و روسیه درکابل اهدا میشود .
وی از ترامپ و پوتین خواست که به عنوان روسای جمهورکشورهای قدرتمند جهان درراستای تامین صلح جهانی تلاش پیگرو اثرگذارکنند.
این نمایشگاه دوروزدیگر نیز درنگارستان ملی به روی علاقمندان باز میباشد. احمدضیا  احمدی   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا