جهان

از زمان اعدام رهبر جماعت اسلامی در بنگله دیش تاکنون شش تن کشته شدند

داکه – فرانسپرس – 24 قوس – باختر
در درگیری مظاهره کننده گان  خشم آلود با پولیس که علیه اعدام عبدالقادر ملا،رهبر جماعت اسلامی اعتراض میکردند، دیروز شش تن به شمول سه مظاهره کننده کشته شدند.
به گزارش آژانس باختر، این درگیری  دو روز بعد از اعدام عبدالقادر ملا، رهبر حزب جماعت اسلامی  بنگله دیش روی داده اند.
به گفته پولیس آنها هنگامی به مظاهره کننده گان آتش گشودند که هزاران تن ازمظاهره کننده گان حزب جماعت اسلامی با آنان درگیر شدند.
رئیس پولیس محلی به آژانس خبری فرانسه گفت این مظاهره کننده گان که تعداد آنها به 8000 نفر میرسید با ماشیندارها برپولیس حمله کردند و چهار اداره حکومتی را با باروت آتش زدند که پولیس برای دفاع از خود شلیک کرد و  در آن سه تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.
همچنان سه تن دیگر به شمول یک حامی حزب جماعت و دو  فعال حزب بر سر اقتداردر شهرک شمالی رام گنج هنگامی کشته شدند  که حزب جماعت اسلامی و متحد اصلی آن حزب نشنلیست بنگله دیش بر یک کاروان موتر عضو بر سر اقتدار پارلمان  حمله کردند.
با کشته شدن این شش تن تعداد تلفات درگیری از زمان اعدام عبدالقادر ملا به  دوازده تن رسیده است.
عبدالقادر ملا اولین مجرم جنگی جنگ خونین استقلال این کشور از پاکستان  است که پنجشنبه شب اعدام شد.
وی متهم به کشتار ، تجاوز جنسی و قتل عام از جمله اعدام 350 غیر نظامی  بود وځارنوال وی را به نام قصاب میرپور یاد کرد. میرپور محلی در حومه شهر داکه است.
جماعت اسلامی این اعدام را قتل سیاسی گفته و هشدار انتقام شدید از هر قطره خون عبدالقادر ملا را داده اند.
عبدالقادر ملا یکی از پنج رهبراسلامی بود که به مرگ محکوم شده اند . مخالفین حکومت میگویند که به هدف از بین بردن رهبران، آنان را به اعدام محکوم میکنند.
این محکومیت ها از ماه جدی گذشته تا حال بدترین خشونت ها بوده که از زمان استقلال بنگله دیش روی داده و در آن حدود 242 تن  کشته شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا