سیاست

‘-عطاالرحمان سلیم : به فتوای علمای جهان اسلام ، جنگ درافغانستان نامشروع است

-عطاالرحمان سلیم : به فتوای علمای جهان اسلام ، جنگ درافغانستان نامشروع است
– مولوی قیام الدین کشاف : مخالفان باید به ندای علمای جهان اسلام پاسخ مثبت دهند.
-داکتراکرم خپلواک : مخالفان مسلح اهداف خود را ازطریق صلح جستجو کنند
کابل 30 سرطان باختر
مسوولان شورای عالی صلح و شورای سراسری علمای افغانستان امروز در یک نشست خبری یک بار دگر از مخالقان مسلح خواستند تا به ندای صلح خواهان جهان اسلام پاسخ مثبت دهند.
به گزارش آژانس باختر دراین نشست مولوی عطاالرحمان معاون شورای عالی صلح صحبت کرد و گفت در کنفرانس علمای کشور های اسلامی منعقده سعودی ، تمامی علمای جهان اسلام با یک صدا جنگ در افغانستان را حرام دانستند.
اوگفت درآن نشست شانزده مفتی اعظم کشور های اسلامی شرکت داشتند. آنان جنگ افغانستان را بغاوت ، فتنه و نامشروع خواندند.
بعدا مولوی قیام الدین کشاف رییس شورای سراسری علمای افغانستان دراین نشست صحبت کرد وگفت برای اولین بار علمای جهان اسلام در زادگاه پیامبر بزرگ اسلام وقبله مسلمانان جمع شده وهمه گی به یک صدای واحد فریاد زدند که جنگ در افغانستان بس است و جنگ افغانستان را ناروا و ناجایز خواندندو  صلح را راه حل در افغانستان عنوان کردند.
اوگفت برای اولین بار ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از عواقب جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرد.
وی افزود ما آرزو مندیم که جانب مقابل به ندای علمای اسلامی جواب مثبت دهند.
بعدا داکتر محمد اکرم خپلواک رییس دارالانشای  شورای عالی صلح صبحت کرد وگفت که مخالقان مسلح دولت به هدفی که در افغانستان می جنگند باید هدف شان را از راه صلح در افغانستان بدست بیاورند .
اوگفت ما امروز به این نتیجه رسیده ایم که تمام اقشار سیاسی ، نهاد های مدنی و جوانان قوی از روند صلح حمایت می کنند و خواست تمام مردم افغانستان صلح می باشد.
وی افزود امید است که طالبان مسلح به اعلامیه وتصمیم علمای جهان اسلام پاسخ مثبت ارایه کنند ، مذاکرات بین الافغانی را آغازکنیم تا مشکلات خود را در راستای آوردن صلح از نزدیک حل نماییم .
اوگفت قرار است در آینده نزدیک کنفرانس چهارجانبه میان کشور های افغانستان ، امریکا ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مورد صلح افغانستان برگزار شود.ختم/نجیب بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا