جامعه

وزارت امورزنان : دوازده سال گذشته سالهای پر دستاورد برای زنان بود

کابل باختر/ 7/حوت
درحالیکه دوازده سال گذشته برای زنان درکشور و بهبود وضعیت زنده گی آنان، سالهای پرچالش بود مگر مقامات وزارت امور زنان میگویند که دراین مدت زنان افغان دستاوردهای داشته اند و به شگوفایی های دست یافته اند این گفته ها امروز درنشستی بیان شد که در آن زنان شرکت داشتند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، درنشستی که به اشتراک مسوولان وزارت امور زنان و نماینده گان نهادهای حکومتی و به پیشواز هشتم مارچ روز جهانی زن امروز دروزارت امور زنان برگزار شد داکتر حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان پیشرفت های زنان را در عرصه خانواده ، اجتماع ، سیاست و اقتصاد درسطح کشور ارزنده خوانده و آن را بیانگر تعهد دولت در راستای رشد وانکشاف وضعیت زنان بیان نموده افزود: ادارات دولتی از برنامه های ملی برای زنان حمایت کرده و هراداره تلاش ورزیده تا پروژه های سکتوری مربوط به خود را به منصه اجرا قرار دهد.
وزیر امور زنان با یاد آوری از دستاوردهای دوازده سال گذشته به ذکر طرح های جدید آن وزارت پرداخت که میتواند در بهبود وضعیت زنده گی زنان در آینده موثر واقع شود.
درجریان این نشست نماینده های ادارات دولتی به ارائه گزارش کاری شان درزمینه بهبود وضعیت زنان درمقایسه به دوازده سال قبل پرداختند.
چنانچه نماینده وزارت معارف حضور 39 درصد دختران را در معارف یک دستاورد بزرگ خواند درحالیکه دوازده سال قبل این فیصدی صفر بود.
به همین ترتیب نماینده وزارت تحصیلات عالی با ذکر حضور وسیع وپررنگ دختران در موسسات تحصیلات عالی به برنامه های تسهیلی آن وزارت غرض جذب بیشتر و مهیا نمودن شرایط سهل برای جذب زنان و دختران به موسسات تحصیلات عالی یاد نمود.
دراین نشست فوزیه امینی معین وزارت امور زنان ضمن قدردانی از دستاورد های مشترک آن وزارت و ادارات همکار گفت: با وجود چالش های فراراه فعالیت های زنان ، دستاوردهای قابل ملاحظه و انکار ناپذیر وجود دارد و روش ها، برنامه ها و اولویت ها برای آینده مشخص شده است و اجراات تمام ادارات درپرتو معیارها و شاخص های برنامه عمل ملی قابل قدراست.
عادله امرخیل معاون بخش حمایت از حقوق زن کمیسیون حقوق بشر با تائید از دستاوردهای یاد شده افزود، ما نمی  توانیم از فعالیت های ذکر شده چشم پوشی کنیم اما اینراهم می پذیریم که مشکلات زیادی دربرابر ما هنوزهم وجود دارد و مستلزم همکاری و همیاری تمامی افراد کشور که موظف ارائه خدمات عامه درکشور اند میباشد.
او ارائه ارقام خشونت های انجام شده در برابر زنان را نیز ناشی از کار انجام شده برای تثبیت حقوق زنان میداند .
کارهای انجام شده برای تثبیت و دفاع از حقوق زنان باعث شد که امروز زنان برای تثبیت و دفاع از حقوق شان به مراجع عدلی و قضایی و یا نهادهای دفاع از حقوق بشر مراجعه میکنند و ارقام ثبت میشود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا