سیاست

رییس اجراییه با شماری از شهروندان کشور مقیم تاجکستان ملاقات کرد

کابل باختر 19 جوزا
رییس اجراییه کشور در کنار ملاقات های دیپلوماتیک با مقامات عالی جمهوری تاجکستان، با شمار از تجار و شهروندان کشور مقیم در جمهوری تاجکستان دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار که در تالار هفت اورنگ سفارت کبرای افغانستان در شهر دوشنبه برگزار شده بود، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور ابتدا با شمار از تجار و شهروندان کشور مقیم جمهوری تاجکستان ملاقات کرده و به بررسی وضعیت کار و زندگی شان در جمهوری تاجکستان پرداختند.
در این دیدار، تجار و شهروندان مقیم در تاجکستان گزارشهای مفصل از وضعیت و شرایط کار و زندگی شان در جمهوری تاجکستان ارایه کردند و خواستار توجه جدی حکومت وحدت ملی و شخص رییس اجراییه به شرایط زندگی و کار شهروندان مقیم در تاجکستان شدند.
هم چنان رییس اجراییه کشور در یک دیدار جداگانه با شمار از محصلان کشور که در پوهنتون جمهوری تاجکستان مصروف تحصیلات عالی شان در مقطع های لیسانس، ماستری و دکتورا هستند نیز دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار محصلان کشور گزارشهای مفصل از وضعیت درسی و شرایط زندگی تحصیلی و بورسیه های تحصیلی شان به رییس اجراییه کشور ارایه کردند. محصلان در کنار این که حضور شان در پوهنتون های جمهوری تاجکستان را فرصت ویژه برای پرورش نیروی متخصص و ورزیده کشور عنوان کردند، خواستار بهتر شدن شرایط بورسیه ها و توجه جدی حکومت وحدت ملی به وضعیت زندگی محصلان مقیم در تاجکستان شدند.
رییس اجراییه کشور در این دیدارها به شهروندان کشور مقیم در تاجکستان اطمینان داد که رسیدگی مسایل و موارد که از سوی مهاجرین، تاجران و محصلان مطرح شده است را پس از برگشت به کشور در دستور کار قرار داده و تلاش های همه جانبه را برای بهبود وضعیت زندگی تمامی شهروندان کشور مقیم در کشور دوست جمهوری تاجکستان، روی دست می گیرند.
هم چنان رییس اجراییه کشور، ضمن مقلاقات با شهروندان کشور از سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در شهر دو شنبه بازدید کرده و با جناب سفیر کبیر کشور در جمهوری تاجکستان و دیپلوماتها و کارمندان سفارت نیز دیدار و گفتگو کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا