اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی در سال مالی جدید بالای پروژه های زیربنایی تمرکز خواهد داشت

کابل باختر 7 جدی
جلسه هفته وار کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.
دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد، در ابتدای جلسه، به تعداد ۱۲ قرارداد به ارزش یک میلیارد و یکصدو بیست و یک میلیون افغانی مورد تصویب قرار گرفت که مربوط وزارت های فواید عامه، دفاع ملی، امور داخله، ریاست عمومی اداره امور و شاروالی کابل میگردید، در حالیکه ۳ قرارداد رد و ۵ قرارداد دیگر جهت بررسی های بیشتر مسترد گردید.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این جلسهء کمیسیون تدارکات ملی که اولین نشست آن در سال مالی جدید نیز می باشد، اذعان داشت که در این سال مالی کمیسیون تدارکات ملی برعلاوه عملی ساختن اهداف اصلاحات و ریفورم نظام تدارکات عامه، اکمالات اعاشوی و محروقاتی اردو و پولیس کشور، تمرکز و توجه بیشتر بالای تدارک پروژه های بزرگ و متوسط زیربنایی چون بند ها، شاهراه ها وغیره نیز مبذول نماید.

رئیس جمهور افزود که وزارت ها و ادارات تدارکاتی آمادگی و پلانگذاری دقیق را رویدست گیرند تا پروسه تدارکات و روند تطبیق این پروژه ها به وقت و زمان معین و در فصل کاری آغاز گردد تا از یک طرف پروژه های انکشاف زیربنایی جنبه عملی پیدا کند و از سوی دیگر زمینه های کار برای مردم ایجاد گردد.
در این جلسه کمیسیون تدارکات ملی، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه ، وزرای مالیه، اقتصاد وعدلیه، مسؤلین اداره تدارکات ملی و اداره سیستیکا حمایت قاطع، و ناظرین شفافیت از کاکس پارلمانی افغانستان نیز اشتراک داشتند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا