امنیت

تحت ریاست حامد کرزی جلسه شورای امنیت ملی برگزار شد

كابل 19 جوزا باختر

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در ارگ برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر،ابتداء ستر جنرال شیرمحمد کریمی لوی درستیز قوای مسلح در رابطه به ملاقات اخیر سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ناتو و ملاقات اش با لوی درستیز پاکستان به جلسه گزارش ارایه نموده گفت: تخطی های سرحدی که از جانب نظامیان پاکستان در امتداد خط دیورند صورت گرفته است به صورت واضح با لوی درستیز پاکستان مطرح گردید.

شورا ضمن تاکید بر موقف دایمی افغانستان، به وزارت های دفاع ملی و امور داخله وظیفه سپرد تا ملاقات های هیئت های نظامی دو کشور به منظور حل معضلات بوجود آمده از ناحیه ی تحرکات نظامی اردوی پاکستان در امتداد خط دیورند، در آینده نیز برگزار گردد.

سپس طرح چگونگی تامین امنیت شاهراه های افغانستان توسط سترپاسوال غلام مجتبی پتنگ وزیر امور داخله به جلسه ارایه گردید.

شورای امنیت ملی تامین مطمئن امنیت شاهراه های کشور را از جمله نیازمندی های مهم محسوب نموده و با درنظر داشت نیازمندی های موجود فیصله به عمل آورد تا  با جلب حمایت مردم، تامین امنیت شاهراه ها به گونه بهتر آن در هماهنگی با وزارت دفاع ملی تامین گردد.

شورای امنیت ملی در قاعده طرح متذکره را پذیرفت و  به وزارت امور داخله وظیفه سپرد که جهت تحقق آن تدابیر لازم اتخاذ نماید.

در اخیر شورای امنیت، پیشنهاد وزارت امور داخله در رابطه به تمدید قرارداد سیزده پولیس آسترالیا را مورد تائید قرار داد و به وزارت امور داخله وظیفه سپرده شد تا از تجارب تخصصی پولیس یادشده در قسمت ایجاد سیستم تثبیت هویت اتباع کشور، پاسپورت و در عرصه تنفیذ قانون استفاده به عمل آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا