سیاست

رئیس جمهور غنی: افغانستان مرکز همکاری منطقه یی است نه محل رقابت

کابل باختر19 سرطان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در نشست سران بریکس که دیروز در شهر اوفای فدراتیف روسیه برگزار گردید، گفت که جنگ در افغانستان، امنیت و سیستم دولت داری در منطقه را تهدید می کند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این اجلاس که روسای جمهور روسیه، چین، هند، برازیل و افریقای جنوبی حضور داشتند، رئیس جمهور کشور افزود که فعالیت های گروه های تروریستی اکنون فراتر از مرز های افغانستان، امنیت چین، روسیه و سایر کشور های این منطقه را به تهدید مواجه ساخته است.
رئیس جمهور در این سخنرانی در مورد تشکیل گروه های تروریستی مانند داعش، منابع تمویل، سربازی گیری و گسترش این گروه ها نیز صحبت کرد.
رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که برای ریشه کن ساختن این تهدید، نیاز به همکاری و اقدامات مشترک کشور های منطقه می باشد.
او افزود که علاوه بر این اقدامات، بخاطر بهبود وضع امنیتی ضرورت است که کشور ها به پروژه های عمرانی، همکاری های تجارتی و اقتصادی تمرکز بیشتر نمایند.
رئیس جمهور در اخیر سخنرانی اش اطمینان داد که افغانستان مرکز همکاری های منطقه یی خواهد بود، نه محلی برای رقابت و یا استفاده علیه کشور های دیگر.
گفتنی است که بریکس از یکجا شدن حروف اول نام انگلیسی کشور های برازیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی تشکیل شده است و این کشور ها پنج اقتصاد نو ظهور جهان بوده که رشد سریع و نفوس تاثیر گذار بر امور منطقه یی و جهانی دارند و ۴۳ در صد نفوس جهان و ۳۰ در صد تولید نا خالص ملی جهان را دارا می باشند. کشور های مذکور در پی اصلاح نظام مالی جهانی و مبدل کردن آن به یک نظام کارا، مطمئن و با ثبات می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا