جهان

بحران ایبولا: زنگ خطر برای مسافران یک پرواز در امریکا

واشنگتن – بی بی سی – 24 میزان – باختر
مقام های صحی در امریکا در جستجوی ۱۳۲ نفری هستند که یک روز قبل از معلوم شدن ابتلای یک پرستار تگزاسی به ایبولا،‌ در طیاره با او همسفر بوده اند.
این پرستار ۲۹ ساله به نام امبر وینسون دومین کسی است که در داخل خاک امریکا به ویروس ایبولا آلوده می شود. او سه شنبه این هفته بیمار شد.
همزمان با این تحول بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا بعد از ظهر دیروز با لغو سفری سیاسی، در یک جلسه فوری در مورد واکنش به ایبولا با بعضی اعضای کابینه و مشاورانش شرکت کرد.
او پس از جلسه با مشاورانش در قصر سفید گفت که خطر ابتلای امریکایی ها به این بیماری "خیلی خیلی کم" است اما باید راهی برای کمک بیشتر به کشورهای غرب افریقا پیدا کرد.
امبر وینسون هم مثل نینا فم، ۲۶ ساله، جزو تیم معالج توماس اریک دانکن بود که روز شانزدهم ماه میزان در شهردالاس ایالت تکزاس درگذشت.
مامورین اتحادیه پرستاران امریکا گفته است که افراد تیم معالج دانکن از لباس های محافظتی کامل برخوردار نبودند و بخش هایی از پوست آنها در معرض آلودگی بود.
توماس فریدن مدیر سی دی سی در یک کنفرانس خبری گفت که هر دو پرستار تگزاسی در مراحل اولیه بستری شدن دانکن در شفاخانه پرسبیتریان تگزاس که "مایعات زیادی از بدنش ترشح می شد" از او نگهداری می کردند.
کارشناسان صحی می گویند افراد تا زمانی که هنوز علائم بیماری در آنها ظاهر نشده ویروس را منتقل نخواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا