۱۰۰ روز

نگرانی کمیسیون مستقل انتخابات از بابت استفاده ازامکانات دولتی

کابل باختر/ 6/ حمل
مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات میگویند، استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدان ریاست جمهوری باعث نگرانی این نهاد شده است.
این درحالیست که تقلب و سوء استفاده از موقف دولتی درانتخابات یکی از مهمترین نگرانی های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری است که بارها درجریان مبارزات انتخاباتی به آن اشاره شده است.
شماری از نامزدان ریاست جمهوری ضمن اظهار نگرانی دراین مورد میگویند، مسوولان دولتی نباید به نفع و یا ضرر نامزد مشخص از موقف دولتی شان سوء استفاده نمایند.
ضیاالحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات به آژانس باختر گفت، این نهاد برای جلوگیری از هرنوع تقلب و عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع یک نامزد مشخص تدابیر جدی را روی دست گرفته اما در این اواخیر دیدیم که برخی از مسوولین دولتی برای حمایت شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از امکانات دولتی شان سوء استفاده کرده اند.
او یکبار دیگر از مسوولان دولتی و مردم خواست تاکمیسیون مستقل انتخابات را در برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه و دور از تقلب یاری کنند.
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات مکرراً گفته اندکه برخی از مقامات دولتی درولایات و مناطق دوردست به نحوی به نفع نامزدان مورد نظر خود فعالیت میکنند و برخی ازنامزدان نیز درصدد تدارک تخلفات انتخاباتی برآمده اند.
هرچندکمیسیون مستقل انتخابات مشخص نکرده که این مقامات دولتی و نامزدان چه کسانی اند، اما هشدار داده است درصورت که کوچکترین تخطی یا تخلف در هریک مراکز رای گیری وجود داشته باشد ابزارومواد انتخاباتی به آن مرکز فرستاده نخواهد شد.
این درحالیست که حامدکرزی هنگام افتتاح کار شورای ملی از مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات وکمیسیون سمع شکایات انتخاباتی خواست هرگاه به مواردی که نشان دهد یک مقام دولتی به نفع نامزد مشخص کار میکند، ریاست جمهوری را در جریان گذاشته تاچنین اشخاص از وظایف شان دورشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا