اخبارجهان

اجساد مومویایی شدهٔ شاهان مصر به نمایش گذاشته می‌شوند

قاهره/ وی او ای/۱۳حمل/باختر

مسوولان موزیم ملی تمدن مصر گفته ‌اند که اجساد مومیایی شده ۲۲ شاه و ملکهٔ دوران مصر باستان در یک مراسم باشکوه به موزیم جدید انتقال می‌یابد.

اجساد مومیایی شده فردا سوم ماه اپریل با رسم گذشت به ترتیب قدمت از موزیم مرکزی مصر درشهر قاهره، پایتخت مصر به موزیم ملی تمدن مصر درجنوب این شهر انتقال داده خواهند شد.

 

موزیم ملی تمدن مصرکه در جنوب آن شهر ساخته شده است، در سال ۲۰ ۱۷ برای نمایش‌های محدود گشایش یافت، اما به زودی این موزیم برای نمایش و بازدید عموم به تاریخ ۱۸ ماه اپریل باز خواهد شد.

انتقال این اجساد مومیایی زیر تدابیر شدید امنیتی و اجرای برنامهٔ موسیقی و حضور هنرمندان انجام خواهد شد.

مسوولان می‌گویند پیش از عزیمت اجساد به مکان جدید و نمایش آنان در شهر قاهره، اجساد مومیایی شده در کانتیرهای ویژه پر از نایتروجن گذاشته می‌شوند تا درجهٔ حرارت و محیط مشابه که آنان در موزیم نگهداری می‌شدند، بازسازی شود.

زاهی حواس، باستان‌شناس مصری می‌گوید: ” برای اولین بار اجساد مومیایی به شیوه یی زیبا برای آموزش و نه برای تفریح به نمایش گذاشته می‌شوند.”

هر چند انتقال این اجساد مومیایی شده مصر باستان، مخالفانی هم دارد و شماری از مردم به این باورند که انتقال این اجساد باعث ناراحتی روح آنان می‌شود. مخالفان این کار شماری از حوادث اخیر درمصر از جمله ویران شدن یک خانه مسکونی و تصادم قطار راه آهن در شهر قاهره و مسدود شدن راه کانال سویز را نشانه‌هایی از نادرست بودن این کار و ناراحتی ارواح این اجساد مومیایی می‌دانند.

کارشناسان و باستان‌شناسان تلاش دارند تا اذهان مردم را نسبت به رابطه حوادث اخیر و انتقال اجساد مومیایی شده تغییر دهند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا