امنیت

جلسۀ شورای امنیت ملی تحت ریاست رئیس جمهور کرزی، برگزار گردید

کابل/27/دلو/باختر
تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه نوبتی شورای امنیت ملی امروز در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، نخست گزارش وزارت دفاع ملی درمورد وقوع حادثه اخیر در گارنیزون مشترک اردوی ملی و قوای ائتلاف در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا که باعث تلفات دو جانب شد، استماع گردید.
جلسه شورای امنیت ملی فیصله کرد که بخاطر بررسی همه جانبه عوامل حادثه یادشده، هیئتی مرکب از نماینده گان وزارت دفاع ملی، امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، ریاست عمومی اداره امور و دارلآنشای شورای وزیران و اداره مستقل ارگانهای محلی موظف گردد تا حادثه یادشده را بررسی نموده و نتایج آن را به جلسه شورای امنیت ملی گزارش دهند.
متعاقباً رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد مذاکرات در نشست سه جانبه میان رهبران افغانستان، ترکیه و پاکستان معلومات همه جانبه را ارایه نمود و مذاکرات یاد شده را یک فرصت به خاطر تحکیم فضأ اعتماد میان رهبران هر سه کشور دانست.
سپس مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان روی مسوده قرارداد همکاری های جامع میان جمهوری اسلامی ایران و حکومت افغانستان گزارش داد، فیصله بعمل آمد که در مورد طرح واصله مبتنی بر منافع ملی کشور غور و بررسی همه جانبه صورت گرفته و نتایج مطالعات انجام شده به جلسه آیندۀ شورای امنیت ملی ارایه شود.
در قسمت دیگر جلسه، گزارش معصوم ستانکزی منشی دارلانشای شورای عالی صلح در مورد چگونگی روند مذاکرات صلح با طالبان استماع گردید.
جلسه شورای امنیت ملی از صدور پیام اخیر تحریک اسلامی طالبان مبنی بر قایل شدن رجحان به صلح به عنوان وسیله ارزنده و موثر بخاطر ختم بحران کنونی در کشور و اظهار آماده گی آنها به منظور حمایت از تمام جریانات که متضمن صلح دایمی در کشور گردد، استقبال نموده و از صدور پیام متذکره حمایت نمود.
در اخیر جلسه در مورد مسایل مرتبط به تامین امنیت انتخابات بحث تفیصلی صورت گرفت وتصامیم لازم اتخاذ گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا