سیاست

رئیس جمهورغنی وضعیت امنیتی هرات مورد بررسی قرار داد

کابل باختر 14 اسد
جلسه امنیتی با حضور مقامات ارشد ارگان های امنیتی و دفاعی به ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در مقر قول اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه ابتدا، بریدجنرال محمدناصر هدایت قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر، گزارش مفصل را پیرامون جغرافیای امنیتی زون غرب، دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و چالش های موجود امنیتی، ارائه کرد.
وی افزود که واحدهای اداری ملکی و نظامی در زون غرب فعال می باشند و هماهنگی لازم میان رهبری ادارات محلی، شوراهای ولایتی و مردم زون غرب وجود دارد. قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر رمز موفقیت را در هماهنگی و تشریک مساعی ادارات ملکی و نظامی درهمکاری با مردم توصیف کرد.
برید جنرال هدایت گفت که وضعیت امنیتی زون غرب رو به بهبود است اما تهدیدات امنیتی در برخی ولسوالی ها وجود دارد که با تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی ما، پلان های دشمن خنثی خواهد شد.
قوماندان قول اردوی ظفر، عملیات خالد را جهت سرکوب دشمنان موثر خواند و خواهان اکمالات و تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گردید.
رئیس جمهور کشور در این جلسه، از مورال بلند و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در امر دفع وطرد پلان های شوم دشمن تقدیر کرد و موفقیت عملیات را در زون غرب به منسوبین این نیروها تبریک گفت.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که دشمن در مرحلۀ اول جنگ به شکست مواجه شده و اکنون مرحلۀ دوم جنگ را آغاز کرده است، نیروهای امنیتی و دفاع ما توانایی مقابله را با هرنوع تهدید دارند و باید تهدیدات مدیریت شود.
رئیس جمهور گفت که از وضع امنیت هرات شکایات وجود دارد و باید وضعیت امنیتی این ولایت به گونۀ بنیادی بررسی شود و به جزییات با مردم شریک گردد. وی بر تأمین امنیت بندهای آب کشور تأکید کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی باید آخرین تلاش را در این زمینه به خرج دهند.
دگر جنرال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله در صحبتی، بر توجه بیشتر به خاطر تقویت پولیس ملی تأکید کرد و پیشنهاداتی را نیز دراین راستا مطرح کرد.
همچنان، رئیس جمهور کشور با افسران، بریدملان، کماندوها و سربازان به گونۀ جداگانه دیدار کرد و گفت که من آمدم تا از شما به شکل رو در رو بشنوم تا به خواست های تان رسیدگی صورت گیرد.
این نیروها، خواست ها و مشکلات وظیفه یی شان را در بخش ترفیع، امتیازات، رخصتی به رئیس جمهور ارائه کردند. رئیس جمهور گفت که بررسی ها از قول اردو ها آغاز شده و به مشکلات تان رسیدگی خواهد شد.
رئیس جمهور کشور بر رسیدگی به موقع به مجروحین و خانواده های شهدا تأکید کرده خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی گفت: شما ممثل وحدت ملی و حافظ افغانستان هستید و همه به شما افتخار میکنند.
دگرجنرال محمدشریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملی در جلسۀ سربازان صحبت کرد و از توجه رئیس جمهور کشور به نیروهای امنیتی و دفاعی قدردانی کرد. وی تلاش و سربازی نیروهای امنیتی و دفاعی را در راه دفاع از وطن ستود.ختم/ احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا