اخباراقتصادجامعهTOP

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور؛ به زودی کار استخراج حوزه نفتی هرات به قرارداد سپرده می شود

 

کابل 28 جدی باختر

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در مورد برنامه ها و دستآورد های آن وزارت معلومات داد.

 اوگفت: امضای قرار داد ساخت سه پروژه بزرگ سمنت در ولایات هرات و کندهار به ارزش چهارصد میلیون دالرو پنج پروژه بزرگ استخراج معادن آهن با شرکت های داخلی و خارجی بسته شده است.

در این دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم، شفافیت در قراردادها، جلوگیری از قاچاق و استخراج غیر قانونی معادن و مدیریت بهتر منابع معدنی کشور را ازاولویت های این وزارت دانست.

وی روی معادن زمرد پنجشیر و استخراج نفت حوزه آمودریا نیز صحبت  کرد و گفت: درپنجشیر تاکنون برای 450 معدن جواز معدنکاری داده شده است، که برای ده هزار نفر از باشندگان این ولایت زمینه اشتغال فراهم شده است.

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور، یاد آورشد در حوزه نفتی آمودریا 18 چاه نفت فعال بوده که روزانه از آنها 1100 تن نفت استخراج میگردد و قرار است در آینده نزدیک حوزه نفتی هرات نیز با مساحت 23 کیلومتر مربع در ده بلاک به قرارداد سپرده شود.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم از ایجاد فرصت های شغلی در سکتور معادن نیز یاد آوری نموده افزودند: در حدود 150 هزار نفر در بخش های مختلف معادن به صورت مستقیم و غیر مستقیم مصروف کار اند و با عقد قراردادهای بیشتر در آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

ذبیح الله مجاهد  فعالیت ها و دست آوردهای وزارت معادن و پترولیم را تمجید نموده گفت: وزارت معادن و پترولیم از جمله وزارت های کلیدی بوده که در رشد و توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال نقش مهم و قابل ملاحظه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا