فرهنگ

برنقش رسانه ها در آوردن صلح در بلخ تاکید شد

مزارشریف 21 قوس باختر
نشستی زیر نام "کنفرانس ملی رسانه ها در صلح پایه دار و روند مصالحه با حضور فعالان مدنی و خبرنگاران چهار زون کشور امروز در شهرمزارشریف برگزار شد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، در این کنفرانس، فعالان مدنی وخبرنگاران پانزده ولایت از چهار زون کشور اشتراک نموده اند، محمد بشیر توحیدی معاون والی بلخ گفت: رسانه ها درتامین صلح، بلند بردن باور وفرهنگ صلح در جامعه و تغییر افکار عامه نقش موثر ومهم دارد و امروز اگر دولت برای آوردن صلح بغل گشوده، به معنی ضعف دولت نمی باشد، بلکه بر محور دین و قرآن تلاش می شود که در کشور صلح بیاید و مخالفان باید بدانند صلح یک امر الهی است و جنگ خلاف دین اسلام و امر الهی می باشد.
همچنان در این همایش سخنرانان پیرامون نقش رسانه ها در تحول افکار جامعه، بلند بردن ظرفیت کاری وفرهنگ صلح پروری صحبت نمودند وجایگاه رسانه ها را بسیار مفید و کارا دانستند و بیان داشتندکه هرچند فراروی کارخبرنگاری ورسانه ای چالشهای زیادی موجود میباشد، ولی با آنهم رسانه ها حسب رسالت ملی و اخلاقی خود برای رویکرد پرورش فرهنگ صلح و آگاهی دهی مردم تلاش می نمایند. این همایش فردا نیز ادامه دارد.# احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا