جامعه

درختان تفریحگاه تپه فرحت در بغلان در حالت نابودی قرار دارد

پلخمری ۱۹جوزا باختر
ده‌ها هزار درخت تفریحگاه تپه فرحت پلخمری مرکز ولایت بغلان در حالت از بین رفتن قرار دارد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، عدم ‌توجه مسوولان سبب شده است که ده‌ها هزار اصله نهال‌های زینتی و مثمر که به قیمت بلند خریداری شده است و در آن پول هنگفت نیز به مصرف رسیده است، اکنون در حال نابود شدن و از بین رفتن قرار دارد.
بعد از ایجاد مجدد تفریحگاه تپه فرحت و غرس بیش از شصت هزار اصله نهال‌ زینتی و غیر زینتی که به همکاری مستقیم بنیاد انکشافی آغاخان صورت گرفت، باگذشت چند سال اکنون پنجاه‌درصد این نهال ها نابودشده‌است.
شاه زمان زمانی، فعال جامعه مدنی، علت اصلی خشکیدن و از بین رفتن درختان تپه فرحت را عدم آبیاری منظم و مراقبت درست از آن یادکرد و افزود که این نهال‌ها از ده سال به این‌طرف به همکاری موسسات دولتی و غیردولتی غرس شده است و با استفاده از واترپمپ آبیاری شده است که نگهداری نهال های این تفریحگاه نیاز به قوای بشری دارد که متاسفانه مسوولان دولتی از آن شانه خالی می‌کنند.
نورالله امینی رییس محیط‌زیست بغلان با ابراز نگرانی از وضعیت پیش‌آمده در تفریحگاه تپه فرحت می‌گوید که بیش از پنجاه‌هزار نهال در تپه فرحت غرس شده ولی نیمی از آن نابودشده است.
وی افزود که به‌منظور جلوگیری از خشکیدن و از بین رفتن درختان این تفریحگاه برنامه مشترک را در هم آهنگی با شاروالی پلخمری و دستگاه نساجی پلخمری در نظر گرفته‌اند. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا