امنیت

طالبان یک همقطار شان را درفاریاب اعدام کردند

کابل باختر/ 25/ ثور
طالبان یک همقطارشان را درولایت فاریاب دار زدند .
غلام سردار که درساخت و ساز ماین مهارت داشت و عامل ماین گذاری های بیشمار در ولایت فاریاب بود به این دلیل ازسوی همقطاران خود اعدام شد که چرا ماین های ساخته شده او زود از سوی نیروهای امنیتی کشف و بی خطر ساخته میشود.
غلام سردار متهم به وارد نمودن زیان اقتصادی به طالبان بود.
یک عضو دفتر مطبوعاتی قول اردوی شاهین تائید کرد که طالبان همقطارشان غلام سردار را امروز در قریه خواجه گوهر ولسوالی المار فاریاب به دار آویختند.
با آنکه این عضو طالبان به بهانه ساخت ماین های بی خاصیت اعدام شد مگر مسوولان امنیتی در فاریاب گفته اندکه دار زدن غلام سردار ناشی از اختلافات شدید درونی میان طالبان در فاریاب است . کشیدگی های شدید میان طالبان درفاریاب سبب گردیده تا یک گروه دوصد نفری طالبان شامل طالبان افغان و پاکستانی وارد دو ولسوالی فاریاب شوند تا به خشونت های درونی میان طالبان دراین ولایت پایان دهند. درحال حاضر این گروه دوصد نفری در تلاش اند تا رهبری تمامی طالبان فاریاب را به دست گیرند.
این گروه درحالی به فاریاب رسیده که اخیراً از اعزام یک گروه صدنفری وابسته به آی اس آی پاکستانی به نورستان نیز اخباری منتشر شده است . این گروه غرض ازمیان برداشتن طالبان متمرد به نورستان اعزام گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا