امنیت

آزاد سازی ۶۷ زندانی از دو زندان طالبان درهلمند

کابل باختر 30 جدی
۶۷ تن از منسوبان اردوی ملی و پولیس از دو محبس گروه طالبان در هلمندآزاد ساخته شدند.به گزارش آژانس باختر، جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت گفت که ۶۷ تن از منسوبان اردوی ملی، پولیس و یک نفر از افراد جبار قهرمان در نتیجه عملیات ویژه قطعه خاص ارزگان وقطعه خاص امنیت ملی قندهار، پنجشنبه شب از دو محبس طالبان در ولسوالی باغران ولایت هلمند آزاد ساخته شدند.
او افزود که آزاد شده گان نخست به ولایت ارزگان انتقال یافته اند وتا اکنون  ۲۰ تن از آنان به ولایت قندهار منتقل شده اند ومتباقی آنان نیز فردا انتقال خواهند یافت.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی همچنان افزود که ۱۲ عملیات تعرضی به هدف سرکوب تروریستان هم اکنون در ۱۱ ولایت کشور جریان دارد. او گفت که در ۲۴ ساعت گذشته قطعات کوماندو ۱۲ عملیات تهاجمی را در شماری از ولایت راه اندازی کرده اند و۸ ضربه هوایی به هدف از بین بردن مخفیگاه های تروریستان اجرا شده است.
جنرال رادمنش گفت که در نتیجه این عملیات ها ۴۹ تروریست کشته، ۱۱ تن زخم برداشته و۳ تن آنان بازداشت شده اند.
به گفته جنرال رادمنش، از اثر ضربات هوایی وعملیات های تصفیه ای نیروهای اردوی ملی ۱۸ تروریست در ولسوالی چهاردره کندز، ۱۴ تروریست در ولسوالی های نوزاد وموسی قلعه، ۸ تروریست در ولسوالی چرخ ولایت لوگر، ۷ تروریست در ولسوالی شاه جوی زابل و یک تروریست در ولسوالی شیندند هرات کشته شده اند.
او همچنان گفت که تیم های انجنیری اردوی ملی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ حلقه ماین را که تروریستان در جاهای مختلف جاسازی کرده بودند، کشف وخنثی کرده اند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی با بیان نتایج عملیات ها در یک ماه گذشته در ولایت فراهُ شمار تلفات تروریستان در این ولایت را ۲۰۴ نفر اعلام کرد وگفت که سردار اشکون بکواهی معاون والی نام نهاد طالبان در فراه، دو قوماندان محلی به نام های عبدالشکور وملاعوض گلستانی و۹ تروریست پاکستانی مشمول کشته شده گان هستند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی نتایج عملیات های تهاجمی، عملیات های کوماند وضربات هوایی در ولایت های ننگرهار،غزنی، ارزگان، هرات، فاریاب، کندز، بغلان، لوگر، نیمروز وخوست را موفقیت آمیز و پردست آورد دانست.
این گفته ها درحالی بیان میشود که مسوولان محلی ولایت فراه ومردم این ولایت از تجمع افراد وابسته به گروه طالبان در اطراف شهر فراه سخن گفته و بر اغاز هرچه زودتر عملیات علیه گروه های هراس افگن تاکید دارند. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا