اقتصاد

حاصل سبزی ها در قندز افزایش یافته است

شهرقندز21 اسد باختر
امسال حاصلات انواع مختلف سبزی ها در ولایت قندز نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیر داشته است و قسمتی از این محصولات به ولایات همجوار و پایتخت نیز فرستاده شده است.
به گفته آصف رحیمی وزیر زراعت، آماده گی های قبلی مسوولین در رابطه به وقایه وجلوگیری از آفات طبیعی، آموزش طریقه های جدید کشت سبزیجات برای زراعین، توزیع تخم های اصلاح شده سبزی ها و باریدن باران های به موقع سبب گردیده تا حاصلات انواع مختلف سبزی ها از قبیل بادنحان رومی، بادنجان سیاه، بامیه، کدو و دیگرسبزی ها افزایش چشمگیر پیدا کند . "
قندز یکی از ولایات مهم و عمده در حاصل دهی سبزی ها در سطح کشور است که تخمین می شود بیش از هشت هزار هکتاز ساحه برای کشت سبزی ها دارد و در حال حاضر حا صلات با کیفیت سبزی ها کشت شده در این ولایت بر علاوه به قندز به ولایت همجوار و مرکز افغانستان کابل نیز فرستاده می شود.
در سال جاری دیگر محصولات زراعتی از جمله تربوز و خربوزه نیز در قندز رشد چشمگیری داشته که گفته میشود محصول پر کیفیت و پر بار مزارع در قندز، کمک بزرگی به اقتصاد کشاورزان نموده است.
محمد آصف رحیمی وزیر زراعت به آژانس خبری باخترگفت که این وزارت تلاش دارد تا با رویدست گرفتن برنامه هایی بیشتر ازاین میزان محصول سبزی ها درسرتاسر کشور را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا