سیاست

کمیسیون تدارکات ملی۶۱ قرار داد را به ارزش مجموعی حدود سه میلیارد و چهار صد و هفتاد میلیون افغانی منظور نمود

کابل باختر 25 قوس
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه کمیسیون تدارکات ملی شام روز گذشته در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور کشور در این جلسه گفت که کمیسیون تدارکات ملی از زمان تأسیس تا اکنون با رعایت قانون و طرزالعمل تدارکاتی کار خود را به پیش برده است و تلاش نموده تا شفافیت کامل در پروسه های تدارکاتی رعایت گردد.
رئیس جمهور غنی تأکید ورزید که تلاش ها برای قانونمند سازی و تامین شفافیت در نظام تدارکات عامه همچنان تداوم خواهد یافت.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی تصریح نمود که یک ساختار واضح و عادلانه جهت بررسی ادعا ها و اتهامات وارده بالای مقام های بلند رتبه و کارمندان حکومتی به منظور تامین شفافیت و حسابدهی در چارچوب یک نهاد مستقل ایجاد خواهد شد.
رئیس جمهور کشور افزود که کیفیت و قیمت مناسب ادویه جات و رقابت عادلانه در روشنایی قانون تدارکات با توجه به استعجالیت و نیاز اشد ادویه طبی برای سربازان اردوی ملی مد نظر گرفته شود.
رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که شماری از قرارداد های اعاشوی و محروقاتی اردوی ملی به منظور رسیدگی به موقع در مدت زمان کم تمدید گردیده است.
رئیس جمهور کشور گفت که حکومت در نظر دارد تا برای تدارک اعاشه وزارت های دفاع ملی و امور داخله میکانیزمی را ترتیب نماید که تضمین کننده کیفیت، قیمت مناسب و تقویت تولیدات داخلی کشور باشد. وی علاوه کرد  که این میکانیزم برای تدارک اعاشه لیلیه های وزارت های تحصیلات عالی و معارف و در سطح تمامی ادارات دولتی تطبیق خواهد شد.
  در این جلسه ۶۱ قرارداد به ارزش مجموعی حدود سه میلیارد و چهار صد و هفتاد میلیون افغانی تصویب شد، که شامل اکمال اعاشه، مواد محروقاتی، تأسیسات تحکیماتی و حفظ و مراقبت تأسیسات قول اردو ها و جزوتامهای اردوی ملی می باشد. قابل ذکر است که در ۵ قرارداد وزارت دفاع ملی در حدود ۱۰۱ میلیون افغانی صرفه جویی صورت گرفت.
تمدید کار پروژه سرک دوشی- پلخمری، تدارک تیل مورد ضرورت مرکز گرمی و حفظ و مراقبت مکروریانها موارد منظور شده است.
در این جلسه محمد سرور دانش معاون دوم مقام رئیس جمهور، وزرای مالیه، اقتصاد وعدلیه، مسؤلین اداره تدارکات ملی نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا