سیاست

احمد ضیا مسعود: در استخدام شرکت ها دقت و مسایل تدارکاتی با شفافیت صورت گیرد

کابل باختر 29 میزان
جلسه کمیته رهبری هماهنگی پروژه سرک اتصال ترانس هندوکش امروز به ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این جلسه که وزیر فوائد عامه، رئیس عمومی اداره مستقل اراضی، معاون اداره ارگان های محلی، معاون اداره ملی حفاظت از محیط زیست و رئیس اداره خط آهن کشور حضور داشتند، در نخست وزیر فواید عامه پروژه ترانس هندوکش را به معرفی گرفته بیان داشت: پروژه سرک اتصال ترانس هندوکش شامل اعمار اساسی سرک بغلان (دوشی) – بامیان بطول 152 کیلومتر و بازسازی اساسی شاهراه سالنگ به طول 86 کیلومتر بشموکل تونل میباشد.
وی گفت: مطالعات ابتدایی سروی تخنیکی و دیزاین سرک دوشی الی بامیان قبلاً به حمایت مالی اداره انکشافی امریکا صورت گرفته است اما حالا بانک جهانی متعهد گردیده تا جهت اعمار و بازسازی سرک اتصال ترانس هندوکش معادل 250 میلیون دالر امریکایی را از طریق وزارت مالیه برای تمویل مالی این پروژه در اختیار دولت افغانستان قرار دهد.
وزیر فوائد عامه بیان داشت که اهمیت شاهراه سالنگ و سرک بغلان – بامیان نه تنها راه اتصال شمال، جنوب، شرق و غرب کشور بوده بلکه آسانترین راه بین آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و آسیای شرقی میباشد و این شاهراه میتواند بری انکشاف تجارت در منطقه و توسعه اقتصاد افغانستان نقش بسزای داشته باشد.
همچنان رئیس اداره خط آهن کشور گفت: دیزاین قبلی شاهراه جوابگوی حالت موجود نبود و ازدیاد حجم تجارت و لاری های کلان با تناژ بلند ایجاب مینمود تا یک راه حل اساسی برای حل این مشکل جستجو گردد.
همچنان نماینده بانک جهانی که در این جلسه حضور داشت پروژه نامبرده را برای انکشاف اقتصادی افغانستان مهم عنوان کرده گفت : این پروژه میتواند زمینه های مختلف را برای مردمان شاهراه یاد شده مساعد سازد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور بعد از بحث در مورد پروژه یاد شده بیان داشت در قسمت مسایل امنیتی پروژه برنامه ساخته شود و مطابق به آن محل را نیز شامل کار گردد ودر استملاک زمین های مردم ساحات یاد شده بنابر ایجاد زمینه های کاری برای آنان و ساخت سرک مشکل ایجاد نمیکنند اما مسئله که زیاد مهم است دوام سرک و کیفیت ساخت آن میباشد .
وی گفت: در پروژه مذکور از دخالت و نفوس افراد جلوگیری صورت گیرد نباید به شرکت های سپرده که با کیفیت ضعیف کار می کنند.
او به اعضای کمیته گفت : از تجارب پروژه های بزرگ که در گذشته به شرکت ها داده شده بود اما نتیجه مثبت ارائه نکرد، درس گرفته، توجه جدی در قسمت ساخت و ساز این پروژه صورت گیرد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت: در استخدام شرکت ها دقت و در مسایل تدارکاتی آن شفافیت صورت گیرد تا پروژه مذکور به گونه موفقانه به اتمام رسد زیرا این پروژه تاثیر مستقیم بالای رشد اقتصادی کشور و تامین امنیت ساحات یاده شده دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا