سیاستاخبار

سروردانش: افغانستان برای دفاع از حقوق و آزادی های اساسی شهروندان مصمم است

کابل/ 3جوزا/ باختر

معاون دوم رییس جمهوری می گوید: حکومت افغانستان برای دفاع از حقوق و آزادی های اساسی شهروندان و همچنان حمایت از مدافعان حقوق بشر مصمم است و از کمیسیون مستقل حقوق بشر به عنوان نهادی که مستقیم در این راستا مسوولیت دارد، با قوت حمایت می کند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی معاونت دو ریاست جمهوری به آژانس باختر؛

استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری در دیداری که امروز با شهزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر داشت، از تلاش ها و فعالیت های کمیسیون مستقل حقوق بشر در جهت توسعۀ ارزش های حقوق بشری و از برنامه های آن کمیسیون برای دفاع از حقوق شهروندی مردم افغانستان استقبال کرد.

دانش گفت: حکومت افغانستان برای دفاع از حقوق و آزادی های اساسی شهروندان و همچنان حمایت از مدافعان حقوق بشر مصمم است و از کمیسیون مستقل حقوق بشر به عنوان نهادی که مستقیماً در این راستا مسوولیت دارد، قویاً حمایت می کند.

خانم اکبر در این دیدار، از برنامه های اجرایی کمیسیون مستقل حقوق در زمینه های مختلف به معاون رییس جمهوری گزارش داد.

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، از اعمال خشونت های تروریستی و تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد و حمله بر دانش آموزان مکاتب را مصداق بارز کشتار هدفمند و جنایت ضد بشری خواند.

همچنان در این دیدار در رابطه به برخی مسایل حقوقی دیگر، از جمله در مورد قانون منع شکنجه، کارکرد کمیسیون حمایت از مدافعان حقوق بشر و دیگر مکلفیت های کمیسیون حقوق بشر در راستای حمایت از حقوق بشری شهروندان بحث شد و در رابطه به آنان تصامیم لازم اتخاذ شد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا