سیاست

محمدیونس قانونی: افغانستان و پاکستان هر دو مورد حملات هراس افگنان قرار دارد

کابل باختر 20 حمل
محمدیونس قانونی  معاون اول ریاست جمهوری در ملاقات تعارفی با سفیر جدید جمهوری اسلامی پاکستان گفت که آرزو دارد سفیر جدید در ایجاد فصل جدیدی از مناسبات میان دو کشور دوست و همسایه نقش فعال و مثتبی را ایفا کند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ملاقات معاون اول ریاست جمهوری با توجه به وضعیت منطقه یاد آور شد که افغانستان و پاکستان هردو آماج حملات هراس افگنان قرار دارند و هر روز قربانی میدهند.
معاون اول ریاست جمهوری افزود:  ما خواهان تحکیم روابط دوستانه و توسعه هر چه بیشتر سطح همکاری های همه جانبه  میان  کشور هایمان هستیم و باور داریم که می توانیم به مشکلات موجود از راه یک گفتگوی جدی و سازنده پایان بدهیم و این کار به سود مردم هردو کشور می باشد.
ابرار حسین سفیر جدید جمهوری اسلامی پاکستان در کابل، از دیدار با معاون اول ریاست جمهوری ابراز خرسندی کرده پیام کتبی تبریکیه نواز شریف صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان را که عنوانی معاون اول ریاست جمهوری ارسال شده بود، تقدیم کرده گفت که پاکستان خواهان برقراری صلح در افغانستان است.
وی همچنان افزود که هردو کشور زمینه های بهتری برای حسن همجواری و توسعه اقتصادی میان همدیگر دارند و می تواننددر مبارزه با تروریزم که دشمن مشترک هردو کشور می باشد همکاری کنند.
وی از افزایش کمک ها و همکاری های پاکستان در زمنیه اعطای سکالرشب های بیشتر به جوانان افغانستان  برای ادامه تحصیل در آن  کشور،  اطمیان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا