امنیت

مرادعلی مراد: در جنگ هلمند تلفات به دشمن وارد شده است

کابل باختر/ 23/ اسد
با آنکه انکشافات اخیر در ولایت هلمند نگرانی های زیادی دررابطه به وضعیت امنیتی آن ولایت  داشته است، اما معاون لوی درستیز که خود درولایت هلمند بسرمیبرد میگوید: هلمند سقوط نمی کند.
به گفته جنرال مراد علی مراد، عملیات درساحات چاه انجیر ولسوالی نادعلی آن ولایت بسیار به خوبی پیش میرود .
طالبان چاه انجیر را دروازۀ به سوی شهر لشکرگاه میدانند.
جنرال مرادعلی مراد معاون لوی درستیز اردوی ملی به رسانه ها گفته است: عملیات نیروهای امنیتی دربخش های از چاه انجیر ولسوالی نادعلی ولایت هلمند بسیار خوب پیش میرود و دراین عملیات به نیروهای خاص طالبان بنام قطعه سرخ که رهبری آنرا خارجیان به عهده دارد، تلفات سنگین وارد شده است.
به گفته وی، نیروهای امنیتی و دفاعی حمله وسیع دشمن را درولسوالی ناوه در جنوب شهر لشکرگاه را عقب زده اند که در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی بیست و سه طالب دهشت افگن  کشته شدند و شماری دیگری از اعضای این گروه زخم برداشته اند.
به گفته این مقام بلند پایه وزارت دفاع ملی، نیروهای امنیتی افغان درچند ساحه نا امن ولایت هلمند پیشروی خوبی دارند و به دشمنان تلفات سنگین وارد شده است.
به گفته مراد، دشمن توان جنگ مستقیم را با نیروهای امنیتی ندارد و با ماین گذاری دراماکن عامه و سرک ها به غیر نظامیان تلفات وارد میکنند.
طالبان هلمند را مرکز فعالیت های نظامی و سیاسی شان انتخاب کرده اند و قصد دارند تا شورای کویته را به همین ولایت انتقال دهند.
به باور آگاهان امور امنیتی، با جنگ در هلمند طالبان چندین جبهه دیگر را به روی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گشوده اند، همزمان با جنگ درهلمند طالبان حملات شان را در کندز، بدخشان، بغلان، پکتیا … اجرا کردند تا نیروهای امنیتی را مصروف نگهدارند.
این آگاهان عملکرد نیروهای دفاعی و امنیتی را در ولایت هلمند ستایش میکنند، مگر از مسوولان میخواهند تا در گام نخست بر باز نمودن راه های مواصلاتی شهر لشکرگاه و بخش های دیگر هلمند مبادرت ورزند و درگام بعدی به وضعیت لوژستیکی سربازان و افسران شجاع ما توجه نمایند.
این آگاهان میگویند: عساکر و سربازان افغان که درهلمند مستقر اند با مشکلات چون نبود غذا کافی، اسلحه و مهمات مواجه اند درحالیکه طالبان مسلح که درمیان آنها ملیشه های نظامی پاکستان نیز شامل است به خوبی و به گونه وافر از آن طرف خط دیورند اکمال میشوند و برای افراد طالبان منظماً پول ارسال میگردد تا طالبان دست از جنگ نکشند. ضمناً این آگاهان جداً به این باور اند که افراد قطعه خاص طالبان، کوماندوهای پاکستانی است که بنام طالب در هلمند علیه نیروهای دولتی در جنگ اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا