اقتصاد

گرانفروشی گازمایع شهروندان رانگران کرده

کابل باختر/ 2/ عقرب
بلندرفتن بهای گاز مایع شهروندان کابل را نگران کرده است.
شماری از شهروندان بلند رفتن بهای گاز مایع را غیر قابل تحمل میدانند و مسوولان امور را درزمینه به بی تفاوتی متهم میکنند.
زمری باشنده قلعه فتح الله کابل به خبرنگارآژانس باخترگفت که درمدت یک ماه نرخ گاز مایع از 60 افغانی به 80 افغانی افزایش یافته و این وضعیت  شهروندان را نگران ساخته است.
عبدالوحید باشنده شهرکهنه کابل مسوولان امور را به بی تفاوتی دربرابر بلند رفتن بهای گاز مایع متهم کرد و گفت که بار سنگین چنین ناهنجاری ها را فقط مردم بی بضاعت بدوش میکشند و سالهاست که چنین وضعیت ها را شهروندان تجربه میکنند اما مسوولان امور دروظایف شان ازاخلاص کار نمی گیرند و در برابر انارشی در بازار بی تفاوتی اختیار میکنند.
دراین حال ولید تمیم رییس مواد نفتی و گاز مایع وزارت تجارت به آژانس باختر گفت که دربهای گاز مایع در کشور های ترکمستان و ایران هیچ گونه افزایش نیامده است او تجار را دربلند رفتن قیمت گاز مایع درکشور ملامت کرد وگفت که این تجار اندکه به بلند بردن بهای گاز مایع اقدام میکنند.
وی در اداره بازار به ناتوانی معترف شد و پیشنهاد کرد تا یک کمیسیون متشکل از نماینده های گمرکات ، مالیه ، مواد نفتی و لوی څارنوالی ایجاد شود تا نرخ موادنفتی و گاز مایع را اداره کند و از گرانفروشی جلوگیری نماید .
خبرنگار آژانس باخترخواست درزمینه پاسخ وزارت تجارت و صنایع را دریابد ، اما مسافر قوقندی سخنگوی آنوزارت گفت که به هدف رفع مشکل مواد نفتی و گاز مایع روانه ترکمنستان است و زمانی برای پاسخگویی به این مشکل را ندارد.
به هرصورت شهروندان کابل بارها از بلند رفتن بهای مواد اولیه بخصوص گاز مایع شکایت کرده اند اما مسوولان پاسخ روشن درزمینه رفع مشکل هایشان ارائه نکرده اند.
چنانچه دراین گزارش یک بار دیگر پاسخ روشن برای رفع مشکلات مردم ارائه نگردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا