سیاستاخبار

مشاورامنیت ملی: اعلامیۀ نشست مسکو نشان داد که جهان علاقه مند به برگشت دوبارۀ امارت نیست

کابل/ ۳۰حوت/ باختر

داکتر حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی امروز در یک نشست خبری از اعلامیۀ نشست مسکو حمایت کرد و آن را یک دست آورد بزرگ عنوان کرد.

نمایندگان چهار کشور روسیه، چین، امریکا و پاکستان در نشست مسکو که به روز پنچشنبه ۲۸ حوت در بارۀ صلح افغانستان برگزار شد، در یک اعلامیۀ مشترک تأکید کردند که از برگشت امارت اسلامی در افغانستان پشتیبانی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست خبری مشترک که با مسوولان نهادهای امنیتی در کابل برگزار شد، مشاور شورای امنیت ملی گفت: این اعلامیه نشان می دهد که جامعۀ جهانی به طالبان این را فهماند که جهان علاقه مند به برگشت دوبارۀ امارت نیست.

به گفتۀ مشاور شورای امنیت ملی، این تصمیم نشست مسکو ،یک دست آورد فوق العاده مهم است.

وی همچنان در این نشست دربارۀ سقوط هلیکوپتر نظامی در بهسود گفت: هرکس که به ضد نظام بجنگد فرق میان آن و گروه طالبان وجود ندارد.

دراین نشست خبری ،داکتر محمد یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی در مورد سرنگون شدن هلیکوپتر نظامیان دربهسود میدان وردک گفت: این عمل بی جواب نخواهد ماند، هرکس که با نیروهای ما درگیر شود، به عنوان دشمن سرکوب خواهد شد.

 همچنان احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی دربارۀ افراد گرفتار شدۀ دخیل در حمله ها و قتل های  هدفمند گفت: دشمنان اکنون شیوه های تروریستی شان را تغییر داده اند، زیرا تعداد زیادی از این تروریستان که از زندان ها رها شده بودند، دوباره به گروه طالبان پیوسته اند، شماری از آنان یا کشته شدند ویا هم گرفتار شده اند.

به گفتۀ رییس عمومی امنیت  ملی، فهرست این افراد با جامعۀ جهانی شریک شده است و به زودی دریک فرصت مناسب با رسانه ها نیز شریک خواهد شد.

در ادامۀ این نشست خبری داکترحمد الله محب، مشاور امنیت ملی تاکید کرد : در سال ۱۴۰۰ مصمم به دفاع فعال هستیم، اما روش آن نسبت به سال گذشته فرق خواهد کرد، زیرا حملات گروه طالبان در سال گذشته ۲۴ فیصد افزایش یافته بود و ما توقع داشتیم که با امضای موافقتنامۀ صلح میان طالبان و امریکا خشونت ها کاهش می یابد، اما برعکس ، طالبان بیشتر به خشونت پرداختند.

به گفتۀ مشاور امنیت ملی، در سال پیشرو آمادگی های بیشتر برای دفاع از مردم و کشور اتخاذ شده است.
جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا