سیاست

رئیس اجرائیه: برای بررسی و حل مشکلات ولایت نورستان یک جلسه فوری با اشتراک وزارت‌های امنیتی و سکتوری برگزار می‌گردد

کابل 30 قوس باختر
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان با اعضای شورای سرتاسری ولایت نورستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این دیدار شورای سرتاسری این ولایت خواسته‌ها و مشکلات شان را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه امنیت، صحت و معارف با رئیس اجرائیه کشور در میان گذاشتند و خواستار حل آن گردیدند.
اشتراک کننده‌های این برنامه گفتند: نورستان یکی از ولایت‌های محروم و دور افتاده کشور است که در طول پانزده سال گذشته کمتر مورد توجه حکومت مرکزی قرار داشت، به این دلیل حتی یک شفاخانه معیاری و چند بستر در این ولایت ساخته نشده‌است. در حال حاضر باشندگان این ولایت در زمینه امنیت، معارف، صحت، سرک و راه‌های مواصلاتی صعب العبور با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند.
آنان در ادامه از رئیس اجرائیه کشور خواستند که در زمینه بازسازی، پروژه‌های انکشافی، تقویت معارف و ایجاد حداقل یک باب شفاخانه معیاری به‌ویژه مسائل امنیتی توجه فوری نماید.
رئیس اجرائیه کشور بعد از  شنیدن خواسته‌های اعضای این شورا گفت: ولایت‌های محروم و کمتر انکشاف یافته در اولویت برنامه‌های زیربنایی و انکشافی حکومت قرار دارند تا کار بیشتر صورت گیرد.
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور تاکید کرد: برای حل مشکلات ولایت نورستان یک جلسه فوری را با اشتراک وزارت‌های داخله، دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی، فواید عامه، انکشاف دهات، معارف و صحت‌عامه در ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان برگزار می‌‌کند تا مشکلات این ولایت را به‌طور همه‌جانبه بررسی نماید. رئیس اجرائیه همچنان وعده سپرد که پس از ارزیابی وضعیت کُلی ولایت نورستان اقدامات عملی و فوری صورت در بخش‌های مورد نظر صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا