سیاست

پیام تبریکی معاون اول ریاست جمهوری

کابل 27 اسد باختر
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در پیامی سالروز استرداد استقلال کشور برای هموطنان تبریک گفت.
در پیام آمده است ، مسرت دارم که امروز نود و نهمین سالروز حصول آزادی و استقلال کشور عزیز مان افغانستان را به شما مردم آزاده، با شهامت و وطن دوست از صمیم قلب تهنیت و مبارک باد می گویم.
جای دارد که همچنان به ارواح پاک همه مبارزین، و دلاورانی که در آن روزگار و در دوره معاصر بخاطر آزادی، استقلال، و تمامیت ارضی کشور عزیز مان جان های خود را قربان این راه میهن دوستانه و با افتخار کرده اند، اتحاف دعا کنم.
مردم با عزت ما در برابر هر متجاوزی دلیرانه قیام کرده اند تا لکۀ ننگین اسارت بر دامان خود و فرزندان شان باقی نماند. سه جنگ مشهور در برابر قشون انگلیس ها که در تاریخ به نام جنگهای افغان و انگلیس مشهور است و در دوران حاضر مبارزات بی دریغ مردم با شرف این سرزمین در برابر اشغالگران اتحاد شوروی سابق و لشکر مزدور طالبان که با حمایت بیگانه گان افغانستان را می خواهند به پرتگاه نیستی بکشانند، صفحات درخشان تاریخ وطن ماست و   دشمنان ما بدانند که فر زندان این مرز و بوم  برای شان درس عبرت خواهند داد.
در پیام تذکر رفته ،تجربه زنده گی مردم ما نشان داده است، هر زمانی که مردم ما در برابر قشون بیگانه متحد بوده اند، هیچ نیروی نتوانسته است در برابر آنان تاب مقاومت آورد، آنان را شکست داده و استقلال و آزادی خویش را حفظ کرده اند.
خطاب من به شما مردم سرافراز این خواهد بود که با اتحاد و یک رنگی تمام با حفظ وحدت ملی خویش که وثیقۀ پیروزی ما و شماست، در کنار همدیگر قرار بگیرید و یک بار دیگر به جهانیان نشان بدهید که هیچ نیرویی در جهان قادر نیست تا آزادی و استقلال کشور ما را از ما برباید و ما با جانبازی و ایثار، این ودیعۀ بزرگ  خداوند را حفظ می کنیم.
ما در حالیکه سرسختانه از نظام دموکراسی در کشور خویش  حمایت می کنیم، روند گفتگو با مخالفین را نیز به پیش می بریم تا شاید به زودی ا ین کشمکش های خونین پایان یابد و ما بتوانیم در سایه صلح و امنیت سراسری، کار اعمار و آبادانی کشور عزیز مان را دوباره از سر بگیریم و کشور را در جاده ترقی و پیشرفت قرار بدهیم.
جنگ بدبختی ها و مصایب بیشماری را به مردم و کشور ما ببار آورده است و ان شا الله بزودی ما به این مصیبت ها در کشور خویش پایان خواهیم داد. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا