ورزش

ورزشکاران:همکاری فدراسیون فوتبال اروپا باعث رشد فوتبال درکشور میشود

کابل باختر/ 1/میزان
اکثریت ورزشکاران کشور حمایت فدراسیون فوتبال اروپا را ازتیم ملی کشور برای رشد این ورزش مفید می دانند.
میشل پلاتینی رییس فدراسیون فوتبال اروپا دیروز وارد افغانستان شد و دردیداریکه با حامدکرزی رییس جمهور افغانستان و رییس فدراسیون فوتبال کشور داشت حمایتش را از فوتبال کشور اعلام کرد.
به گفته ای پلاتینی فدراسیون فوتبال اروپا حاضر است تا فدراسیون فوتبال افغانستان را در عرصۀ ارتقای ظرفیت کمک کند.
همچنان پلاتینی دریک نشست خبری مشترک با کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال کشور گفت :" به نماینده گی از اتحادیه فوتبال اروپا حمایت خود را از فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام می کنم ."
این درحالیست که تیم ملی فوتبال کشور در رقابتهای فوتبال جنوب آسیا، قهرمانی رقابت های متذکره را به خود اختصاص داد.
درهمین حال مجتبی فیض بازیکن تیم ملی فوتبال کشور به خبرنگار آژانس باختر گفت ، طبعاً و قتی رییس فدراسیون اروپا به یک کشور می آید بالای روحیه ورزشکاران تاثیر خوبی دارد و زمانیکه وی کمک و همکاری را با کشور درعرصه یی ورزش اعلام میکند، این موضوع درتقویت روحیه ورزشکاران و تلاش آنها برای کسب نتایج بهترموثر واقع میشود.
بانو هاجرابوالفضل مسوول کمیته یی فوتبال دختران در کابل میگوید، ما توانستیم موفقیت های خود را تا آنطرف دنیا برسانیم و توجه فدراسیون اروپا را جلب کنیم .
سفر رییس فدراسیون فوتبال اروپا برای کشور ما یک دست آورد خوبی است، پلاتنی درکابل آمد و گفت که اکادمی فوتبال را ایجاد می کند و فوتبال نونهالان را افتتاح کرد.
دین محمد صافی یکتن از پیشکسوتان فوتبال و رییس فدراسیون فوتسال میگوید، پلاتنی دومین شخصیت سپورتی جهان و رییس اتحادیه اروپا است که اکثراً قانون های جدیدی که در بخش فوتبال وضع میشود او در آن نقش مهم دارد، اولین فوتبال حرفه یی دنیا درقاره اروپاست او فکر آمدن به افغانستان را از مدت های قبل داشت وی دردیدار با رییس جمهور گفت ما به خاطر برد و باخت نیامدیم ما بخاطر آمده ایم که ازطریق رسانه های بین المللی چون بی بی سی ، سی ان ان  و الجزیره مشاهده کردیم که فوتبال در افغانستان رشد و انکشاف کرده و علاقمندان زیادی دارد خصوصاً در باز گشت تیم ملی از مسابقات جنوب آسیا و استقبال سراسری مردم از تیم فوتبال نشان داد  که مردم افغانستان صلح میخواهد و آرامش و از جنگ خسته شده اند.

او وعده کرد، اتحادیه اروپا را آماده میکند که دربخش های مدیریت سپورتی، آماده ساختن مربی ها از لحاظ تخنیک و راه اندازی بازی های تدارکاتی و دوستانه میان تیم های ملی افغانستان و اروپا را فراهم خواهد کرد.
این وعده ها اگر عملی گردند ، مسلماً افق های جدید دربرابر تیم ملی فوتبال کشور وورزش فوتبال درافغانستان گشوده میشود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا