آموزش

معاون ریاست عمومی مکاتب افغان ترک گفته های قونسل ترکیه درجوزجان را غیرحقیقی و تهمت دانست

24 قوس کابل باختر
احمد فواد حیدری معاون ریاست عمومی مکاتب افغان ترک در افغانستان، گفته های اخیر قونسل ترکیه در ولایت جوزجان را دربارهء فعالیتهای مکاتب افغان ترک رد کرد.
مظفر آق یلدام قونسل ترکیه  در جوزجان سه روز قبل در یک نشست خبری گفته بود که تمام مکاتب ترکیه در افغانستان سال آینده به معارف ترکیه سپرده میشود.
وی گفته بود که پولی که از شاگردان مکاتب افغان ترک به عنوان اجرت گرد آوری میشود از طریق سازمان تروریستی گولن به جیب مافیای بین المللی سرازیر میشود.
اما احمد فواد حیدری معاون ریاست عمومی مکاتب افغان ترک در واکنش به گفته های قونسل ترکیه امروز به خبرنگار آژانس باختر گفت که این گفته ها حقیقت ندارد و به گونه کلی  تهمت است .
وی گفت که افغان ترک یک موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با هیچ جریان سیاسی پیوند ندارد و فعالیت های آموزشی و تعلیمی خود را در کشورها با مشوره با دولتها به پیش میبرد.
او گفت که موسسه افغان ترک در کنار عرضه خدمات تعلیمی به شاگردان مکاتب، به خانواده های نادار و نیازمند نیز در ولایات آسیب دیده تا حد امکان کمک میکند.
حیدری خاطرنشان کرد که مکاتب افغان ترک همچنان به عرضه خدمات تعلیمی خود ادامه میدهد و در حال حاضر حدود هشت هزار شاگرد در شش ولایت افغانستان در این مکاتب  آموزش میبینند که از جمله دو هزار و دوصد تن آنان را دختران تشکیل میدهند.
به گفتهء وی برای شاگردان مکاتب افغان ترک سهولت شب باش و غذا نیز فراهم است .
وی به تاکید، گفته های اخیر مظفر آق یلدام قونسل ترکیه در ولایت جوزجان را رد کرد و گفت که وی باید در آینده از چنین سخنان خود داری کند زیرا موسسه افغان ترک با هیچ گروه و جریان سیاسی سروکار ندارد و این موسسه صرف یک نهاد خیریه است که هدف فعالیتهایش بیشتر به مردم افغانستان هویداست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا