سیاستاخبار

رییس جمهوری گزارش کارکردهای رهبری لوی څارنوالی را استماع کرد

کابل/۱۶اسد/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری؛ امروز در جلسه با رهبری لوی څارنوالی، گزارش کارکردهای رهبری آن اداره را استماع کرد و به منظور بهترشدن امور به آنان هدایت های لازم داد.

به اساس معلومات دفترسخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛ نخست ذبیح الله کلیم سرپرست لوی څارنوالی و مسوولان ریاست های مختلف آن اداره، گزارش شان را در زمینه ایجاد کمیته های هشتگانه، استخدام افراد جدید، هماهنگی با وزارت ها و ادارت مختلف، ارتقای ظرفیت، سیستم های معیاری، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون، با رییس جمهوری شریک کردند.

رییس جمهوری از کارکردهای مسوولان لوی څارنوالی و پیشرفت های آن اداره تشکر کرد و گفت که تغییرات پسین در لوی څارنوالی و مقرری ها باید نتیجۀ ‌محور باشد.

هر رییس که مداخله می کند و مسیر قضایا را تغییر میدهد، قابل بخشش نیست، سیستم باید به گونۀ اساسی اصلاح و پاک گردد.

رییس جمهوری گفت که مسوولان لوی څارنوالی در گزارش های شان فیصدی اصلاحات را مشخص و نوع مناسبات شان با وزارت ها و ادارات دیگر را واضح کنند که  اندازه مسئولیت های شان واضح  شود.

 وی افزود که در این دستگاه عدالت؛ باید ظرفیت څارنوالان ارتقأ یابد.

رییس جمهوری کشور در اخیر سخنانش، گفت که به خاطر تسریع امور څارنوالی و قضا و موثریت بیشتر، گام های اساسی برداشته شود و جهت اصلاحات، تمام امکانات مورد نیاز فراهم شود. ضمن جلوگیری اساسی از دست درازی ها، مردم باید به تعقیب اساسی قضایا و حل و فصل آن باور داشته باشند.برمک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا