سیاست

پیام حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به مناسبت سال نو خورشیدی

کابل باختر 1 حمل
پیام حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به مناسبت سال نو خورشیدی
فرا رسیدن سال نو را به همه هموطنان عزیز تبریک می گویم. از خداوند متعال میخواهم تا این سال را، سال صلح،ثبات،فراوانی، سرسبزی و نشاط برای ملت بزرگ و مسلمان افغانستان بگرداند.مردم افغانستان، از هزاران سال بدین سو، آغاز بهار و نوروز باستانی را جشن می گیرند. بلخ بامی زادگاه این جشن بزرگ بوده و ما این میراث و عنعنه زیبای اجداد خود را ارج می گذاریم.
هموطنان عزیز،
من می دانم که در آغاز این بهار نیز در خانه های بسیاری از افغان ها غم و اندوه سایه افگنده است. نیروهای دفاعی و امنیتی ما در راه دفاع از سرزمین ما برای استقرار صلح و ثبات متحمل قربانی های بسیار شدند. اما تجاوز و جنگ منافع دیگران موجب شد تا هنوز هم صلح و امنیت به افغانستان باز نگردد. کشور ما در سال گذشته نیز مورد تجاوز پاکستان قرار گرفت. نیرو های پاکستان بی باکانه به سرزمین مقدس افغانستان به تجاوزات شان ادامه می دهند. هلیکوپتر های پاکستانی در شرق افغانستان به حریم هوایی وطن ما تجاوز می کنند و ایالات متحده امریکا که بر اساس پیمان استراتژیک و قرارداد امنیتی متعهد به اتخاذ تدابیر مشترک علیه چنین تجاوزات ميباشد، به تعهداتش عمل نمی کند. وظیفه خود می دانم تا در برابر تجاوز به حریم افغانستان ازجانب پاکستان و عدم اجرای تعهد از جانب امریکا صدای اعتراضم را شدیداً بلند کنم.
یک بار ديگر از سران تحریک طالبان میخواهم تا به روند صلح لبیک بگویند و در آوردن صلح ، ثبات و ترقی به کشور عزیز ما همکار ملت خود شوند.
هموطنان عزیز،
کشور عزیز ما، در طول تاریخ پرافتخارش از فراز و نشیب های بسیار گذشته است. یقین کامل دارم که به لطف پروردگار بزرگ و با اراده استوار مردم دلیر ما دوران این مصیبت ها نیز به پایان خواهد رسید. جوانان عزیز ما باید در کشور محبوب و این خانه زیبا بمانند و فردای شکوهمند را با دستان توانای خود همراه با خواهران و برادرانشان پی افگنند. فردای این سرزمین پر از روشنی و نشاط خواهد بود و بهاران را به زودی در افغانستانی پر از صلح و ثبات در برادری و خواهری تجلیل خواهیم کرد.
خداوند این سرزمین عزیز را تا ابد جاویدانه، سربلند، متحد و آباد داشته باشد.
نوروز تان مبارک خداوند متعال به همراه تان باد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا