فرهنگ

محمد اجمل شاه پور، وضعیت زندگی جوانان بدخشان را بررسی کرد

کابل/ 25قوس/ باختر
محمد اجمل شاه پور معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ در سفر به بدخشان، وضعیت زندگی جوانان آن ولایت را بررسی کرد.
به گزارش آژانس باختر٬ معین امور جوان درجریان این سفر و در نشستی با محمد ذکریا سودا والی بدخشان و شماری از جوانان و مسوولان آن ولایت، هدف سفرش در آن ولایت را  بررسی وضعیت زندگی جوانان، تحکیم رابطه بین جوانان با اداره  های محلی و مرکزی، ارزیابی فعالیت های جوانان، بحث و تبادل نظر در مورد برنامه های جوانان و نگرش به آینده آنان، تشریح برنامه های معینیت امور جوانان، اشتراک در برنامه های فرهنگی، زراعتی و اقتصادی که از طرف جوانان بدخشان مدیریت و برگزارشده است، برشمرد. 
دراین نشست والی بدخشان خاطرنشان کرد که مردم بدخشان، اداره محلی به ویژه نسل جوان نیازمند حمایت بزرگان امور استند و درراستای رشد فکرو استعداد های جوانان، فراهم کردن فرصت های تحصیل وکاریابی همه مسوولان، مسوولیت دارند تا به این قشر بالنده توجه و همکاری کنند.
به همین ترتیب معین امور جوانان درجریان این سفر در برنامه تجليل از فراغت دانش آموزان كلينیک حقوقي و محكمه تمثيلي بدخشان اشتراك کرد و درسخنرانی اش از حضور پُر رنگ جوانان در تمامي عرصه هاي زندگي اعم از حقوقي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي استقبال کرد و از جوانان خواست که رسالت ومكلفيت شهروندي شانرا در راستاي دفاع از ارزش هاي ملي ادا کنند.
طبق یک خبردیگر:
به حضور داشت محمد اجمل شاه پور معین امور جوانان و مسوولان بدخشان، در نشست شبکه ملی جوانان رضاکار از طريق معينيت امور جوانان در بدخشان ایجاد شد وبه فعالیت آغاز کرد.
همچنان به همین مناسبت سمینار مشارکت جوانان در تقویت فرهنگ رضاکاری و ایجاد شبکه ملی جوانان رضاکار در بدخشان برگزارشد.
در این سمینار نقیب الله ثاقب یار٬ رییس اطلاعات و فرهنگ آن ولایت نسل جوان را به ستون فقرات جامعه تشبیه کرد و گفت که نسل جوان در آن ولایت به فقر و چالش های متعددی روبرو استند و از معین جوانان خواست که برای رفع مشکلات آنان در سطح ملی توجه شود.
معین جوانان خاطرنشان کرد که معینیت امور جوانان در15 ولایت کشور به شمول بدخشان شبکه ملی جوانان رضاکار را فعال کرده است تا نقش خود را در عرصه ترقی و پیشرفت کشور ایفا کنند.
معین امورجوانان افزود که مادران این سرزمین اولادی به دنیا نیاورده اند که در مقابل مشکلات زانو خم کنند٬ بلکه همانند کوه پایه های پامیر استوار خواهند بود.
شاه پور، اطمینان داد که به خواست ها و اهداف جوانان همنوا است و به آن رسیدگی می کند و پیام و راهکارهای آنان را به رییس جمهور کشور می رساند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا