سیاست

محمد کریم خلیلی :حکومت آینده افغانستان باتوجه به اهمیت همکاری های منطقه یی به همکاری در عرصه های مختلف با روسیه را ادامه خواهد داد

کابل 24 سنبله باختر
سفیر جمهوری فدارسیون روسیه مقیم کابل، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار تودیعی انجام داد.
به اساس دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این دیدار، نخست اندری اویتسیان سفیر کشور روسیه مقیم کابل، اظهار داشت که وی در طول زمان ماموریت خود در افغانستان، خاطرات نیکی از مردم افغانستان به همراه داشته و همواره برای تقویت روابط دوجانبه میان دوکشور افغانستان و روسیه تلاش نموده است. وی، از شرکت حامد کرزی  رييس جمهور کشور در اجلاس سران شانگهاي  که در تاجکستان برگزار شد، اظهار سپاس نموده و با مهم عنوان نمودن همکاري هاي منطقه يي در رشد و توسعه کشورهاي منطقه، از تلاش های معاون رییس جمهور در راستای گسترش همکاری دوجانبه میان دو کشور قدر دانی کرد.
وی همچینن به توسعه روابط دوستانه میان دو کشور افغانستان و روسیه در عرصه های مختلف به خصوص در بخش های اقتصادی وتجاری تاکید نموده و اظهار داشت که دولت و مردم روسیه علاقه مند است تا در زمینه های یاد شده با دولت و مردم افغانستان همکاری داشته باشند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، با اشاره به ضرورت همکاری های منطقه ای، بر گسترش همکاری و توسعه روابط دوجانبه میان افغانستان و روسیه تاکید نموده و ضمن ابراز قدر دانی از همکاری های دولت روسیه در بیشتر از یکه دهه گذشته با مردم افغانستان، ابراز امید واری نمودکه سرمایه گذاران روسی بتوانند در زمینه های اقتصادی و انکشافی در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
معاون رییس جمهور دوستی میان دو کشور افغانستان و روسیه را پایدار عنوان نموده و تصریح کرد که حکومت آینده افغانستان باتوجه به اهمیت همکاری های منطقه ای در بخش های مختلف ازجمله مبارزه با تروریزم و افراط گرایی، گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری همکاری دوستی با دولت و مردم روسیه را ادامه خواهد.
معاون رییس جمهور از تلاش های سفیر روسیه در مدت زمان مأموریت وی در افغانستان برای تقویت و گسترش همکاری های متقابل میان دو کشور تمجید نموده و برای وی موفقیت آرزو نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا