جهان

ادامهٔ گفت وگوهای نمایندگان امریکا و طالبان در قطر

دوحه – صدای امریکا – 2 سنبله – باختر
گروه طالبان می‌گوید که مذاکرات میان تیم زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور مصالحه افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در قطر دیروز پس از ادای نماز جمعه، دوباره آغاز شد.
نهمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان شام روز پنجشنبه گذشته آغاز شد و این گفت وگوها تا ۱۱ شب به وقت دوحه ادامه داشت.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر دیروز  به صدای امریکا  گفت که این گفت وگوها پس از چاشت دیروز دوبارهٔ آغاز شد و تا ناوقت‌ شب ادامه داشت.
در همین حال، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بارهٔ افزایش تحرکات گروه داعش در افغانستان که نگرانی‌هایی را به میان آورده  است، می‌گوید که با "بیرون شدن نیروهای خارجی" از افغانستان این مشکل حل خواهد شد.
شاهین همچنان افزود: "داعش یک پدیده خارجی در افغانستان است و در میان افغانان ریشه ندارد.  وقتی خود افغانان روی یک نظام  به توافق برسند، فکر می‌کنم این موضوع به تنهایی حل می‌شود".
طالبان گفته اند در این دور گفت وگوها جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان نیز حضور دارد.
در هشت دور گذشتۀ مذاکرات در مورد جدول زمانی خروج قوای خارجی از افغانستان، تضمین طالبان برای اینکه از خاک افغانستان بر ضد امریکا استفاده نشود، آمادگی طالبان برای مذاکرات بین الافغانی با حکومت افغانستان و آتش‌بس دوامدار و پایدار، بحث‌های گسترده صورت گرفته است.
انتظار می‌رود که در این دور این توافقات نهایی شود، اما مشخص نیست که این دور مذاکرات چه قدر طول خواهد کشید.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا