جهان

مانور مشترک اسرائیل و آمریکا؛ هشداری به ایران؟

کابل باختر 20 جدی

هزاران سرباز آمریکایی وارد اسرائیل شده‌اند. هدف، شرکت در مانور موشکی مشترک آمریکا و اسرائيل است. رسانه‌های غربی این مانور را هشداری برای ایران ارزیابی کرده‌اند. مانور دریائی جمهوری اسلامی به تازگی در تنگه هرمز انجام شد.

همزمان با افزایش تنش‌پیرامون برنامه اتمی ایران، اسرائیل و آمریکا یک مانور مشترک دفاع موشکی برگزار می‌کنند. یک سخنگوی وزرات خارجه اسرائیل  دیروز تأیید کرد که دو کشور در نظر دارند در این مانور بزرگ، "حمله نظامی فرضی به خاک اسرائیل" را مجسم کنند.

منابع نظامی آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بودند که هدف از این مانور تمرین "سيستم‌های تدافعی ضد موشکی برای گستراندن لايه های دفاعی در برابر موشک های دوربرد" خواهد بود. به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، تا کنون هزاران سرباز آمریکایی وارد اسرائیل شده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.  در مقابل وزارت خارجه و ارتش اسرائیل همزمان تأکید دارند که مانور «چالش سخت ۱۲» از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بوده و ارتباطی با تحولات اخیر منطقه ندارد. اسرائیل دارای چندین سیستم دفاع ضد موشکی است که سیستم آمریکایی «پاتریوت» یکی از آن‌هاست. ختم- مینوی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا