جهان

میزان پذیرش مهاجرین در امریکا به ٣٠ هزار نفر کاهش می‌یابد

واشنگتن – صدای امریکا – 28 سنبله – باختر
حکومت ایالات متحدۀ امریکا در نظر دارد تا شمار مهاجرین که در سال آینده در این کشور پذیرفته خواهند شد،به ۳۰ هزار نفر کاهش یابد.
این سخنان را به روز دوشنبه مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ، بیان داشت. شمار پذیرش مهاجرین در سال جاری میلادی در این کشور، ۴۵ هزار نفر بود.
وزیر امورخارجۀ ایالات متحده گفته است که پالیسی حکومت به ارتباط مهاجرین، منافع امریکا را تضمین می‌کند و توانمندی این کشور برای کمک به مردم نیازمند در نقاط دیگر جهان را افزایش می‌دهد.
محدودۀ پذیرش مهاجرین در سال ۲۰۱۷ که توسط بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، در نظر گرفته شده بود، به۱۱۰ هزار نفر می‌رسید.
به گفتۀ مایک پمپیو، ایالات متحده انتظار دارد تا قضایای مربوط به حدود ۳۱۰ هزار مهاجر و پناهنده را در سال مالی ۲۰۱۹ طی مراحل کند.
وضع محدودیت بر ورود مهاجرین و پناهجویان به ایالات متحده، یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترمپ در جریان کمپاین های سال ٢٠١٦ بود.
پس از رسیدن به قدرت، رئیس جمهور ترمپ با صدور فرامین اجرایی و اتخاذ پالیسی 'عدم تحمل در برابر پناهجویان غیرقانونی' میزان پذیرش مهاجرین در ایالات متحده، کاهش چشمگیر یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا