سیاست

احمد ضیاء مسعود : گروه های افراطی به هیچ ارزش معتقد نمی باشند

کابل 24 اسد باختر
شورای ولایتی کابل با احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب دیدار نمودند.
به اساس معلومات  دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور،در این دیدار اعضای شورای ولایتی کابل نا امنی های اخیر در کابل و دیگر مناطق کشور، ازدیاد فقر و بیکاری، قتل و اختتاف، افزایش مشکلات اقتصادی را از مشکلات موکلین شان عنوان نموده بیان داشتند: حکومت باید پلان های امنیتی خود را منظم ساخته تا تروریستان قادر به ایجاد وحشت در کشور نشوند.
آنان نگرانی شان را از دخالت های پاکستان در ابجاد ناامنی ها در کشور ابراز نموده خواهان تدابیر جدی در قسمت هرگونه اقدام آن کشور علیه خاک افغانستان شدند و از نماینده فوق العاده رئیس جمهور خواستند تا مسئله سرپرستی وزارت دفاع ملی، والی ها و شاروالی ها را در جلسه کابینه به صورت جدی مطرح نماید.
ابجاد کمیسیون با اشتراک شاروالی کابل، شورای ولایتی و دیگر نهاد های حکومتی مطرح کردند تا به صورت جدی اصلاحات عمیق را در سطح شهر کابل به وجود بیاورند.
ونیز بیان داشتند به اعضای شورای ولایتی حق دیدار با وزرا، معینان و روئسا حکومتی داده شود تا مشکلات مردم را با آنان شریک سازند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور بعد از شنیدن مشکلات و پیشنهادات وکلای شورای ولایتی کابل، نقش آنان را در تامین امنیت کابل مهم دانسته بیان داشت: از طریق مجرا های مردمی شما می توانید افراد و یا خانه های مشکوک را شناسایی نموده با نیرو های امنیتی کشور در جریان بگذارید.
وی گفت، گروه های افراطی به هیچ ارزش معتقد نبوده، هیچ وجه مشترکی میان ما وجود ندارد و پاکستان بخاطر تامین منافع خود از آنان علیه کشور ما استفاده می کند وی گفت حکومت به گونه جدی روی مسایلِ کار دارد که چطور بتواند یک ارود و پولیس قوی بسازد تا بر همه گروه های تروریستی فایق آید.
او همچنان اضافه نمود که برای مبارزه با گروه های افراطی نیاز است تا روحیه وفاداری به وطن و ملی گرایی را در میان شهروندان ترویج گردد تا هیچگونه فشار آنان را متقاعد به همکاری با گروه های دهشت افگن نسازد و از کشور های همسایه و منطقه ما تجربه  گرفته شود  که چگونه حس وفاداری را در میان مردم شان تقویت بخشیده و نگذاشتن که حکومت های خود خواه در امور داخلی آنان دخالت کند.
وی مشکلات اقتصادی را در حال حل شدن خوانده گفت، بی اعتمادی که میان افغانستان  و کشور های کمک کننده وجود داشت از میان برداشته شده است و بزودی حکومت وحدت ملی پلان های زیربنایی خود را در قسمت رشد اقتصاد و ایجاد زمینه های شغلی برای مردم عملی می کند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور ساده سازی روند های اداری و برقی سازی سیستم اداری را یکی از مسایل عنوان نمود که حکومت بخاطر از میان برداشتن فساد اداری روی آن کار کرده است تا مراجعین و شهروندان مشکلات شان را بدون کدام دغدغه در ادارات حکومتی حل کنند و از آنان خواست تا با حکومت در قسمت چگونگی عصری سازی زندگی مردم در ساحات مختلف همکاری نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا