فرهنگ

صندوق حمایت مالی از ژورلیستان رسماً گشایش یافت

کابل باختر/ 4/ قوس
سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری مبلغ ده هزار دالررا به صندوق حمایت از ژورنالیستان که امروز توسط دکتور سید مخدوم رهین سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ رسماً افتتاح شد،کمک کرد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، درمحفلی که به این مناسبت باحضور فرهنگیان ، اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزارشد،  ابتداً دکتور سیدمخدوم رهین سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرده گفت ، مساله کمک در حالات اضطرار ، مخصوصاً به قشر های کم درآمد درتمام دنیا رایج است ، این صندوق نوع بیمه است که باپول حق العضویت و اعانه ثروتمندان خیرخواه فعالیت میکند و در مواقع اضطراری از خبرنگاران دستگیری میکند.
دکتور رهین درباره مفکوره ایجاد این صندوق ها « ژورنالیستان ، هنرمندان و شاعران » پرداخته گفت که درروزهای وحشتناکی که درکابل راکت میبارید و همه جا ویران بود من درکابل بودم و می دیدم که قشر روشنفکران و اهل قلم به مزار شریف پناه میبردند وتنها محیط امن مزارشریف بود و جنرال دوستم از اهل هنر و علم و فرهنگ حمایت میکرد و حتی به مساله آموزش هنر به مصارف شخصی خود می پرداخت دکتور رهین همچنان گفت که واقعاً قشرهای که سروکار شان با علم و هنراست تا چه اندازه درمواقع اضطرار در می مانند و درد میکشند.
سپس همایون خیری معاون دوم دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری صحبت کرده حمایت کامل معاون اول ریاست جمهوری را در راستای تقویت آزادی بیان ابراز داشته گفت که سترجنرال عبدالرشید دوستم ازآغاز تاکنون به فرهنگ و ادب توجه کرده و مبلغ ده هزار دالر را به این صندوق کمک کرد.
متعاقباً خانم سیمین حسن زاده معین امورنشرات صحبت کرده گشایش صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان را درهفته جهانی مصوونیت خبرنگاران گام مهم و ارزشمند خواندو از رسانه ها خواست تا مسایل مربوط به زنان بخصوص خبرنگاران زن و زنان قهرمانی مانند ریزه گل فراهی را بیشتر بازتاب دهند.
محمد آصف وردک رییس منتخب صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان صحبت کرده گفت ، درتاریخ افغانستان اولین باریست که جهت ایجاد صندوق حمایت از ژورنالیستان اقدام میشود که بنیان گذار و مبتکر اصلی آن دکتور سید مخدوم رهین است .
به همین گونه نجم الرحمن مواج معاون رییس صندوق طرزالعمل کارصندوق را بیان کرده گفت که این صندوق یازده هیئت مدیره که ازجمله سه تن هیئت عامل و سه تن دیگر هیئت ناظر میباشد.
همچنان دراین محفل محترم نورالله داوودزی یکتن ازتجارملی وعده کمک مبلغ سه صد هزار افغانی را به صندوق های ژورنالیستان ، هنرمندان و شاعران و نویسندگان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا