امنیت

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست رئيس جمهور غنی دایر گردید

کابل 27 عقرب باختر
جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.
به اساس معلومات  دفتر مطبوعاتی  ریاست جمهوری به آژانس باختر،
شورای امنیت ملی حمله  انتحاری بالای شکریه بارکزی عضو ولسی جرگه را که باعث شهادت و مجروح شدن افراد بیگناه کشور گردید، به شدید ترین الفاظ تقبیح نمود. رئیس جمهور اسلامی افغانستان حملات تروریستی بالای نمایندگان مردم را دشمنی با صلح و ترقی کشور دانسته و به نهاد های امنیتی وظیفه داد تا در تأمین امنیت اعضای شورای ملی افغانستان توجه بیشتر نمایند.  
سپس شورای امنیت ملی وضعیت امنیتی زون شمال شرق کشور را  بررسی نموده و جهت دفع تهدیدات امنیتی و بهبود نظام حکومتداری در ولایات یاد شده تصامیم لازم را اتخاد نمود. وزارت های بخش امنیتی و اداره مستقل ارگان های محلی موظف شدند تا در هماهنگی با دفتر شورای امنیت ملی یک پلان مشخص و جامع را در راستای انسجام هماهنگی میان نیرو های امنیتی ، تقویت حکومتداری، کاهش تلفات ملکی و تقویت نیرو های امنیتی مستقر در زون شمال شرق،  ترتیب نموده و جهت منظوری به ریاست جمهوری تقدیم کنند. همچنان شورای امنیت ملی بر استخدام افراد شایسته و مسلکی در بست های مهم حکومتی در ولایات یاد شده تاکید مزید کرد.
در اخیر جلسه، تهدیدات موجود در امتداد سرحد مشترک با ترکمنستان را مانع بزرگ در راستای تطبیق پروژه های مشترک اقتصادی میان افغانستان و ترکمنستان دانسته و به وزارت های بخش  امنیتی هدایت داد تا در زودترین فرصت پلان مشترک امنیتی ولایات همجوار با کشور ترکمنستان را ترتیب نموده و جهت منظوری به یکی از جلسات شورای امنیت ملی ارائه کنند. شورای امنیت ملی همچنان تمدید پروژه سرک حلقوی بادغیس را گام مثبت در زمینه تقویت زیربنای اقتصادی کشور دانسته و به وزارت های مالیه، فواید عامه، اقتصاد و وزرات های بخش امنیتی هدایت داده شد تا تمدید و تامین امنیت پروژه یاد شده را در صدر اولویت کاری شان قرار داده و در مورد پیشرفت  امور، به صورت متداوم به جلسات شورای امنیت ملی گزارش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا