اقتصاد

تفاهمنامه همکاری میان اداره تنظیم خدمات انرژی و اتحادیه انرژی قابل تجدید افغانستان به امضا رسید

کابل/ ۲۷ قوس /باختر
در برنامه‌که تحت عنوان انرژی تجدید پذیر؛ رویایی سبز برای تحرک اقتصادی، از سوی اتحادیه انرژی قابل تجدید افغانستان برگزار شد ٬ تفاهم‌نامه‌ همکاری میان اداره تنظیم خدمات انرژی وزارت انرژی و آب و اتحادیه انرژی قابل تجدید افغانستان به امضا رسید.
به گزارش آژانس باختر به نقل از خبرنامه یی  وزارت انرژی و آب ٬همچنان در این برنامه روی موضوعات چون: زمینه سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در پروژه های تولید انرژی، راه حل مشکلات فراروی آن و روند مشارکت و همکاری سکتور خصوصی و دولتی در انکشاف انرژی قابل تجدید در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
الماس زاخیلوال معین مالی و اداری وزارت انرژی و آب دسترسی مردم به انرژی را جهت رشد اقتصاد کشور ضروری بیان کردوافزود: " افغانستان فقط با همکاری های  مشترک سکتورخصوصی و عامه می تواند به خودکفایی انرژی برسد".
در این برنامه انجنیر فریدالله شرفمل رییس انرژی قابل تجدید وزارت انرژی و آب ازبرنامه ا و طرح های وزارت انرژی و آب جهت رشد انرژی قابل تجدید در افغانستان توضیحات ارائه کردوگفت: "این وزارت در نظر دارد تا 10 سال آینده بیشتر از 95 درصد مردم افغانستان به انرژی تجدید پذیر دسترسی داشته باشند".
همچنان شماری از نمایندگان ادارات عضو این اتحادیه در این برنامه در رابطه به همکاری های مشترک سکتور خصوصی و عامه، پیشرفت‌ها و برنامه های انکشاف انرژی تجدید پذیر در افغانستان، نظریات شان را ارائه کردند.
دراین برنامه رییس شرکت برشنا، نمایندگان وزارت های انکشاف دهات، مالیه، اقتصاد، اداره GIZ و سایر ادارات عضو این اتحادیه اشتراک کرده بودند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا