جامعه

اهالی چهلستون از نبود آب رو ها و بندش کوچه هایشان شاکی اند

کابل،28 حمل، باختر
شماری از باشنده گان چهلستون مربوط ناحیه هفتم شهر کابل از نبود آب رو ها شکایت دارند و میگویند هنگام باران آب تراکم کرده  به خانه های شان نفوذ می کند .
ملاحمید ریش سفید کوچه مسجد صغیر انصارالله قلعه غیبی چهلستون، در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت که این کوچه جوبچه برای عبور  آب وجود ندارد و هنگام باران آب از کوهی که نزدیک منطقه است به این جا سرازیر می شود و تمام خانه محل پر از آب می شود. به گفته وی سال قبل یک خانه به اثر همین آب فروریخت و یک نفر کشته شد.
ملا حمید علاو کرد که سه سال قبل یک موسسه پول ساختن یک کانال برای این کوچه را، به شاروالی کابل وعده کرد اما شاروالی کابل تا حال این کانال را نه ساخته است.او افزود که چندین بار مردم محل به شاروالی کابل مراجعه کرده اند اما شاورلی کابل گفته است که تا زمانی  صفایی خود را به دولت پرادخت نکنند کانالی ساخته  نخواهد شد.
اما مردم محل می گویند شاروالی کابل اول باید کانال را بسازد بعد مردم صفایی شان را می پردازند.
احمد رامین باشنده محل در صحبت با خبرنگار آژانس باختر گفت که چند روز قبل شاروالی کابل جوی این کوچه را پاک کرد و لوش آن را در کوچه انداخت مردم محل پول جمع آوری کردند و لوش را انتقال دادند. به گفته وی پاک کاری این جوی مشکل منطقه را حل نمی کند بخاطری  که جوی ظرفیت آب که از کوه سرازیر می شود را ندارد.
قیس محمدی باشنده  کوچه مسجد صغیر انصارالله قلعه غیبی به خبرنگار آژانس باختر گفت که شب گذشته به اثر باران شدید تمام خانه ها با آب که از کوه  سرازیر شد وبه خانه های شان رسوخ کرده  مردم تمام شب  با وسایل دست داشته آب را از خانه های شان بیرون کردند.   مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا