جهان

القاعده یمن خروج زنان از خانه را ممنوع اعلام کرد

صنعا- ایرنا –  30 سرطان – باختر
شبکه «القاعده» در ولایت «حضرالموت» در شرق یمن با انتشاربیانیه ئی خروج زنان از خانه بدون محرم، انجام برخی ورزش ها از جمله فوتبال و حضور زنان در «کافی شاپ ها» را حرام اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری ˈآلمانˈ، ˈ نیروهای القاعده از شهروندان یمن خواستار اجرای موارد این بیانیه شده و هشدار دادند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، با افراد خاطی برخورد قاطع خواهد شد.
این بیانیه گروه انصار الشریعت در یمن را گروهی ˈجهادی سلفیˈ معرفی کرد که هدف آن تشکیل ˈدولت اسلامیˈ در این کشور است و این گروه زیر شاخه القاعده در ˈجزیره العربˈ است .
نیروهای القاعده می خواهند قوانین  شرعی اسلام را در ولایت حضرالموت اجرا کنند و به همین دلیل 10 روز به شهروندان فرصت داده اند تا در این مدت با آنها درباره اجرای شرع مذاکره  کنند.
این شبکه درباره خروج زنان از خانه در ایام عید فطر نیز  هشدار داده است.
ˈصبری دعکیکˈ یکی از اهالی حضر الموت گفت که زنان این منطقه طبق عادت و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، بدون ˈنقابˈ و همراهی مردان محرم خود از خانه خارج نمی شوند .
دعکیک افزود: هدف از بیانیه القاعده تایید قدرت خود در داشتن تسلط و تحمیل افکار آن بر جامعه است و مفسران سیاسی معتقدند که افزایش نفوذ القاعده در ولایت حضرالموت موجب ناامنی دراین ولایت شده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا