جهان

شروع آزمایش دو داروی ضد ویروس روی بیماران کووید۱۹ در هندوستان

دهلی جدید/ دویچوله/ ۸جوزا/ باختر
یک شرکت داروسازی هندی گفته است که آزمایش کلینیکی ترکیبی از دو داروی ضد ویروس را روی بیماران کووید۱۹ شروع می کند. این دو دارو قبلاً برای برخی انواع آنفلوانزا در چند کشور جواز استفاده دریافت کرده اند.
  شرکت «گلن مارک فارماسوتیکال» اعلام کرده است که ترکیب داروهای ضد ویروس «فاویپیراویر» و «اومیفنوویر» را به عنوان دوای احتمالی در برابر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار می دهد.
شرکت نامبرده گفته است که تطبیق این داروها بر ۱۵۸ بیمار بستری که علایم معتدل بیماری کووید۱۹ دارند، زیر تحقیق قرار می گیرد.
شرکت های داروسازی در اطراف جهان به سرعت در تلاش یافتن دارو و واکسین در برابر ویروس جدید کرونا اند که در سراسر جهان بیش از ۵ میلیون و۷۹۰ هزارنفر را آلوده کرده است و جان بیش از ۳۵۷ هزار تن را گرفته است.
هندوستان یکی از ۱۰ کشور به شدت متاثر شده از این بیماری است و تعداد قربانیان ناشی از ویروس کرونا در آن کشور تا صبح امروز به ۴۵۳۴ تن رسید.
هندوستان برای هفتمین روز متوالی شاهد افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان تشخیص شده به ویروس کروناست. وزارت صحت این کشور گزارش داده است که در ۲۴ساعت گذشته ۶۵۳۵ واقعه مثبت جدیدا ثبت شده است و شمار مجموعی مبتلایان به کووید ۱۹ تا صبح امروز به ۱۵۸ هزار و ۳۳۳ تن رسیده است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا