فرهنگ

رونمایی چاپ مجدد کتابی محمود طرزی در هرات

شهرهرات ۲۶ حمل باختر
کتاب سیاحت‌نامه "سه قطعه زمین" اثر گران‌بهای محمود طرزی، ازسوی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به همکاری دفتر اجتماعی-فرهنگی تیکا در سالون علامه سلجوقی رونمایی شد.
در محفل رونمایی این اثر با ارزش، مسوولان دوایر مختلف دولتی، مسوولان دفتر تیکا، استادان پوهنتون، فرهنگیان، نویسندگان و اهل قلم حضور داشتند.
در کنار رونمایی از این کتاب، آثار خطی و دستی محمود طرزی نیز که شامل مکاتیب، مراسلات و نسخه‌های خطی آن  زمان است، در این سالون به دید عموم گذاشته شده بود.
آریا رووفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، با ابراز قدردانی از دفتر تیکا، که اقدام به چاپ مجدد این اثر ماندگار کرده است می‌گوید: در این اواخر این اثر با ارزش طرزی در افغانستان به ندرت یافت می‌شد که پژوهش‌گران به مشقت نسخه‌های آنرا یافت می‌کردند.
رووفیان همچنان این سفرنامه محمود طرزی را به عنوان یکی از کتاب‌های ارزشمند و معتبر تاریخی افغانستان، منطقه و جهان یاد کرد که چاپ مجدد آن می تواند در ماندگاری این اثر کمک شایان کند.
در کنار این علی ارغون چنار، مسوول دفتر تیکا در هرات با ابراز خرسندی از چاپ این اثر تاریخی می‌گوید: روابط افغانستان و ترکیه به زمان‌های بسیار دور بر می‌گردد و آنان نیز خواستند تا با چاپ این کتاب روابط عمیق این دو کشور را نشان دهند.
سفرنامه محمود طرزی مجموعه‌ای از چشم ‌دید وی و پدرش است که به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، عربستان سعودی و برخی  کشورها بوده است.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا