سیاست

رئیس جمهور غنی لقب “شهید وحدت ملی” را به شهید عبدالعلی مزاری اعطا نمود

کابل باختر/ 22 حوت
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی فرمانی، لقب شهید وحدت ملی را به شهید عبدالعلی مزاری تفویض نمود.
به اساس معلومات دفترسخنگوی رئیس جمهور به آژانس باختر، در مراسمی که به همین مناسبت شام دیروز در ارگ برگزار گردید، رئیس جمهور کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ۲۱مین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، گفت که تمام افغان‌ها با هم برابر اند و حکومت برای تحیکم برابری میان افغان‌ها تأکید دارد.
رئیس جمهور کشور گفت که شخصیت‌هایی مانند مزاری تاریخ ساز بوده و ارزش‌های تاریخی و ملی را رقم می‌زنند. وی افزود که بخاطر شناخت شخصیت‌های ملی کشور باید تلاش بیشتر صورت گیرد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که شهید مزاری در زمینۀ وحدت ملی کار نمود و برای امروز و فردای افغانستان پیام واضح داشت، خواست او برابری بود که در قانون اساسی کشور به وضاحت تسجیل است.
رئیس جمهور غنی تصریح نمود که شهید مزاری دارای عقیدۀ راسخ بود و برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان تأکید داشت. او جنگ را راه‌حل نمی‌دانست که این پیام وی دوامدار خواهد ماند.
رئیس جمهور کشور گفت که شهید مزاری با توجه به شرایط دشوار وقت، روی برجسته شدن نقش زنان تأکید داشت و این خواستش امروز شکل عملی گرفته است. وی تأکید نمود که باید پیام شهدا بگونۀ واقعی آن درک شود تا دیدگاه واضح برای وحدت و همبستگی بهتر شکل گیرد.
در این مراسم محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور ابعاد مختلف شخصیت و کارنامه‌های شهید عبدالعلی مزاری را به بحث گرفت.
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز پیرامون شخصیت و جایگاه شهید مزاری گفت که تجلیل از شخصیت‌های ملی کشور فرصت می‌دهد تا آرمان‌های شان که همانا تأمین امنیت و صلح در کشور بود، درک شود.
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه و محمد کریم خلیلی معاون شورای عالی صلح نیز ویژه‌گی‌های شخصیت شهید مزاری را برشمردند و اهداف وی را عدالت‌خواهی و مشارکت مردم در روندهای ملی دانستند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا