اقتصاد

تاکید والی هرات برجمع آوری کامل وبه موقع عواید ومالیات

شهرهرات/ ۱۵ عقرب/ باختر
عبدالقیوم رحیمی والی هرات بر تلاش جدی وهمه جانبه اداره های دولتی در امر جمع‌‌آوری  کامل  و به موقع عواید و مالیات تاکید کرد.
در جلسه کمیته ولایتی جمع آوری عواید که به ریاست والی هرات برگزار شد، مسوولان ملکی و نظامی متعهد شدند که به خاطر تکمیل هدف تعیین شده مالیاتی وعایداتی مستوفیت، همکاری کنند.
عبدالواسع خادمی رییس خدمات تخنیکی وسکتوری هرات می گوید که پنج ماه  قبل ،  کمیته جمع آوری عواید درآن ولایت  ایجاد شد و راهکار اجرایی به خاطر بلند بردن عواید به  ادارات ابلاغ شده است.
به گفته خادمی، شماری ادارت دولتی در هرات هدف تعیین شده وزارت مالیه را عبور کرده اند  و شماری  نیز درحال تکمیل این هدف اند.
او پیشنهاد کرد که  هیئتی از رهبری ولایت، ریاست های څارنوالی، مستوفیت و قومندانی امنیه توظیف شوند  تا عوامل تنقیض عواید در شماری از ادارات بررسی شود.
فایقه علیزاده مستوفی هرات نیز از جدیت مسوولان در امر تطبیق پیکار جمع آوری مالیات قدردانی کرد و درعین حال از مسدود کردن یکصد دکان دربیست و چهار ساعت گذشته در هرات به دلیل عدم پرداخت مالیات خبرداد.
عبدالقیوم والی هرات توجه به جلوگیری از فرار عواید و مالیات را یک اولویت اساسی کار مسوولان دانست و به ادارات ذیربط هدایت داد که درمیعاد باقی مانده از سال مالی، هدف تعیین شده عایداتی و مالیاتی را تکمیل کنند.
رحیمی با بیان این مطلب که هرات ظرفیت عایداتی بهترنسبت به سایر ولایات دارد ، افزودجمع آوری دقیق عواید سبب خود کفایی و رهایی کشور از وابستگی به دیگران می شود.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا